Więcej wydajemy na muzykę

W pierwszym półroczu polski rynek muzyki był wart 125,5 mln zł, o 5,1 proc. więcej niż rok wcześniej w tym samym czasie. Wzrosty to zasługa szybko rosnących wydatków na muzykę cyfrową, głównie strumieniowaną w Internecie.

Publikacja: 02.10.2017 13:25

Więcej wydajemy na muzykę

Foto: 123rf.com

Jak podsumował Związek Producentów Audio-Video ZPAV, najszybciej, bo aż o ponad 71 proc., wzrosła w ciągu roku sprzedaż płyt winylowych.- W pierwszym półroczu bieżącego roku wartość tej części rynku wyniosła ponad 12,3 mln zł. Największy udział w rynku płyt winylowych mają artyści zagraniczni, którzy stanowią ponad 63,5 proc.; płyty polskich artystów to 23,7 proc. – podaje ZPAV. Największą część całego muzycznego rynku – 81,4 mln zł – stanowi wciąż sprzedaż muzyki na nośnikach, ale wpływy z niej spadły rok do roku o 5,1 proc. Rośnie za to, zgodnie z trendami światowymi, sprzedaż muzyki cyfrowej. -Osiągnęła udział w rynku na poziomie ponad 35 proc. oraz wartość ponad 44 mln zł – jest to wzrost w stosunku do analogicznego okresu o prawie 31,2 proc. – podaje ZPAV.

9 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Media
TikTok przegrał w amerykańskim sądzie. Już w niedzielę może zostać zakazany
Media
SEC pozywa Elona Muska w sprawie Twittera. Miał złamać prawo, by zaoszczędzić
Media
Polskie kina nie zrobią kokosów na „Putinie”. Nadzieja Vegi w zagranicy
Media
Chińczycy sprzedadzą Elonowi Muskowi amerykańskie aktywa TikToka?
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Media
Władcy ekranów. Nielsen przeliczył oglądalność telewizji i streamingu w Polsce
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego