Reklama

Więcej wydajemy na muzykę

W pierwszym półroczu polski rynek muzyki był wart 125,5 mln zł, o 5,1 proc. więcej niż rok wcześniej w tym samym czasie. Wzrosty to zasługa szybko rosnących wydatków na muzykę cyfrową, głównie strumieniowaną w Internecie.

Publikacja: 02.10.2017 13:25

Więcej wydajemy na muzykę

Foto: 123rf.com

Jak podsumował Związek Producentów Audio-Video ZPAV, najszybciej, bo aż o ponad 71 proc., wzrosła w ciągu roku sprzedaż płyt winylowych.- W pierwszym półroczu bieżącego roku wartość tej części rynku wyniosła ponad 12,3 mln zł. Największy udział w rynku płyt winylowych mają artyści zagraniczni, którzy stanowią ponad 63,5 proc.; płyty polskich artystów to 23,7 proc. – podaje ZPAV. Największą część całego muzycznego rynku – 81,4 mln zł – stanowi wciąż sprzedaż muzyki na nośnikach, ale wpływy z niej spadły rok do roku o 5,1 proc. Rośnie za to, zgodnie z trendami światowymi, sprzedaż muzyki cyfrowej. -Osiągnęła udział w rynku na poziomie ponad 35 proc. oraz wartość ponad 44 mln zł – jest to wzrost w stosunku do analogicznego okresu o prawie 31,2 proc. – podaje ZPAV.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
U właściciela TVN znowu gorąco. Burza mózgów w sprawie przyszłości trwa
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama