Sam wybierzesz zakończenie filmu

Aż 60 proc. materiałów w Netliksie w Europie przypada na seriale i filmy oglądane na telewizorze. Serwis coraz bardziej staje się konkurencją dla tradycyjnej telewizji.

Aktualizacja: 07.12.2017 06:52 Publikacja: 06.12.2017 21:00

Sam wybierzesz zakończenie filmu

Foto: Bloomberg

Globalnie z największej platformy z internetowym wideo na świecie korzysta już 109 mln użytkowników. W rzeczywistości jest ich zapewne więcej, bo profili pozakładanych na kontach (np. dla poszczególnych członków rodzin) jest już 250 mln. Jaka część tych osób mieszka w Europie, Netflix nie podaje. Jak ujawniono na konferencji Netfliksa w Berlinie, Europejczycy najchętniej oglądają jednak seriale i filmy dostępne na platformie na telewizorze z dostępem do internetu. Dotyczy to aż 60 proc. materiałów, trzykrotnie więcej niż na smartfonach. – To zgodne z trendami w innych regionach – mówi Greg Peter, szef produktu w Netfliksie. Pytany, jak bardzo telewizory zdominują korzystanie z platformy, nie chce przesądzać. Widać jednak, że Netflix coraz większy nacisk kładzie na rozwiązania technologiczne, które można docenić, dopiero oglądając filmy na dużym ekranie. Ma tysiąc godzin programów w superrozdzielczości 4K, której na ekranie smartfona raczej się nie doceni, ok. 50 produkcji w jakości obrazu HDR oraz kilka z systemem dźwięku obiektowego Dolby Atmos.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie