Reklama

Królowa u wrót Bemowa

Znany jest już największy warszawski hit koncertowy roku: w sierpniu na lotnisku przy Powstańców Śląskich wystąpi Madonna. Żeby ją zobaczyć, trzeba będzie wydać od 220 do 1100 zł. Sprzedaż biletów rozpocznie się 20 lutego

Publikacja: 01.02.2009 00:58

Dopracowane koncerty Madonny mają opinię profesjonalnych widowisk. Być może na Bemowie zobaczymy coś

Dopracowane koncerty Madonny mają opinię profesjonalnych widowisk. Być może na Bemowie zobaczymy coś na miarę Michaela Jacksona z 1996 r.

Foto: EPA

Szykuje się prawdziwa sensacja – na bemowskim lotnisku wystąpi Madonna, nie bez podstaw nazywana Królową Muzyki Pop. Artystka specjalnie przedłużyła swoją trasę koncertową „Sticky & Sweet Tour”, co w jej karierze jest wydarzeniem bez precedensu.

[srodtytul]???Trudna rywalizacja[/srodtytul]

???Do Polski Madonna zawita 15 sierpnia. Tego dnia przypada Święto Najświętszej Marii Panny. Biorąc pod uwagę szereg prowokacji religijnych, na jakie decydowała się w swojej karierze amerykańska piosenkarka, to nie jest zbieg okoliczności.

???Ponadpięćdziesięcioletnej gwieździe przyjdzie się też zmierzyć z legendą bemowskiego koncertu Króla Popu – Michaela Jacksona. W 1996 r. na płytę lotniska przyszło ponad 100 tys. osób. Kilkukilometrowe korki sparaliżowały Warszawę, pod Marriottem koczowały setki fanów. Wiadomość o tym, jak to zafascynowany stolicą Jackson ma wybudować na jej zachodnich obrzeżach park rozrywki w kalifornijskim stylu, urosła do rozmiarów legendy.

??? Co prawda Madonna Louise Veronica Ciccone będzie mieć przewagę już na starcie. O ile bowiem przed Jacksonem warszawiaków rozgrzewała Formacja Nieżywych Schabuff i DJ Bobo, Amerykanka przywiezie ze sobą Paula Oakenfolda. Tę gwiazdę muzyki klubowej o remiksy prosili najwięksi, m.in. The Rolling Stones i Massive Attack.

Reklama
Reklama

???To jednak i tak może być za mało. Odpowiedź na pytanie o największy i najważniejszy koncert w Warszawie jest właściwie jedna: Michael. Stolica była świadkiem wielu znakomitych plenerowych występów – np. Lenny Kravitz zagrał w 2004 r. dla 15 tysięcy widzów fenomenalną dwudziestominutową wersję „Freedom”, a U2 w 1997 r. prze 80 tysiącami ludzi wykonało niezapomniane, inspirowane latami 80. w Polsce „New Years Day”. Ale żaden występ nie mógł się równać z Jacksonem ani prestiżem, ani liczbą widzów. Czy więc uda się to Madonnie?

???Ambitnej skandalistce zaszkodzić może też zupełnie nieprzystająca do czasów kryzysu cena biletów na koncert. Te najtańsze dostaniemy za 220 zł, ale możliwość przebywania w strefie VIP będzie kosztować 1100 zł.

???Sprzedaż rozpocznie się 20 lutego. Organizator nie zdradził jeszcze, gdzie będzie można je kupić, trzeba więc śledzić stronę www.livenation.pl.

[srodtytul]???Zmiana passy?[/srodtytul]

???„Sticky & Sweet Tour” jest komercyjnym sukcesem. Legendarne nowojorskie Madison Square Garden udało się wypełnić czterokrotnie. W Szwajcarii zaś pobito krajowy frekwencyjny rekord. Występ w Dubendorfie zobaczyło 72 tys. ludzi.

???Jedyne, co może w tej chwili zmącić radość sympatyków piosenkarki, to bemowski pech. W 2006 roku dzielnicę zaszczycić mieli The Rolling Stones, ale 62-letni wówczas Keith Richards spadł z palmy na Fidżi i koncert odwołano. W rezultacie odbył się rok później na Służewcu.

Reklama
Reklama

???O Bemowie myślano też w 2005 roku przy okazji koncertu Stinga. I znów górą był tor wyścigowy, ale złośliwi mówili, że z nagłośnienia rżały nawet konie w służewieckich stajniach. Madonna to szansa na zmianę passy i na pełen profesjonalizm.

Karuzela z madonną wciąż się kręci

63 miliony sprzedanych płyt – to najlepszy argument w dyskusji o 11 studyjnych albumach Madonny, które powstały w ciągu 25 lat jej kariery. Na temat poziomu krążków zdania są podzielone, choć bez wątpienia mówimy o profesjonalnych produktach popowych. Mimo iż na ostatnim, zeszłorocznym „Hard Candy” zabrakło przebojów na miarę „Material Girl” czy „La Isla Bonita”, płyta wspięła się na szczyty list przebojów w 37 krajach. Gorzej idzie artystce w filmie. Jej reżyserski debiut z 2008 roku – „Mądrość i seks” – spotkał się za granicą z miażdżącymi recenzjami i trafił z dużego ekranu do telewizji kablowych. W polskich kinach zobaczymy go w kwietniu. Tak czy inaczej Madonna nie pozwala o sobie zapomnieć. W tej chwili nie tylko za sprawą trasy „Sticky & Sweet” czy śledzonej przez media działalności na rzecz afrykańskiego Malawi. Artystka zgodziła się być twarzą wiosennej kampanii reklamowej słynącej z torebek firmy Louis Vuitton.

Szykuje się prawdziwa sensacja – na bemowskim lotnisku wystąpi Madonna, nie bez podstaw nazywana Królową Muzyki Pop. Artystka specjalnie przedłużyła swoją trasę koncertową „Sticky & Sweet Tour”, co w jej karierze jest wydarzeniem bez precedensu.

[srodtytul]???Trudna rywalizacja[/srodtytul]

Pozostało jeszcze 94% artykułu
Reklama
Kultura
1 procent od smartfona dla twórców, wykonawców i producentów
Patronat Rzeczpospolitej
„Biały Kruk” – trwa nabór do konkursu dla dziennikarzy mediów lokalnych
Kultura
Unikatowa kolekcja oraz sposoby jej widzenia
Patronat Rzeczpospolitej
Trwa nabór do konkursu Dobry Wzór 2025
Kultura
Żywioły Billa Violi na niezwykłej wystawie w Toruniu
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama