Między innymi w pięciu miastach, Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi i Katowicach, zorganizowano promocyjny roadshow. W specjalnym kontenerze reklamowym umieszczono monitory dotykowe, gdzie zaprezentowano wnętrza, najcenniejsze zabytki Pałacu i te prezentowane na wystawach czasowych, spoty kampanii promocyjnej i informacje dodatkowe. W kontenerze odwiedzający mogą ściągnąć prezentowane dane na telefon komórkowy. Przed kontenerem przygotowano atrakcje w postaci quizów i konkursów. Będą hostessy rozdające najmłodszym baloniki, wiatraczki oraz ulotki promujące Muzeum Narodowe w Kielcach.
1 września (godz. 10 – 23), podczas Pierwszego Dnia Otwartego, odbędzie się impreza plenerowa „Jedyny taki dzień ze wszechświatem". W jej trakcie będą zapewnione całodzienne atrakcje i konkursy, plenerowa projekcja filmu „Diuna", a także projekcje wielkoformatowe – mapping 3D. W Drugim Dniu Otwartym (18 i 27 października) odbędą się m.in. Spektakl Teatru Pantomimy (18 października), dwugodzinny pokaz nieba (27 października) przy użyciu teleskopów astronomicznych i projekcje filmów animowanych z muzyką na żywo dla dzieci i dorosłych (27 października). Szczegóły: Pałac Biskupów Krakowskich w Kielcach – oddział Muzeum Narodowego w Kielcach, pl. Zamkowy 1; www.mnki.pl; (41) 344–40–15.