Owoce porozumienia projektanta z klientem

Polsko – niemiecka konferencja na temat współpracy artystów i inwestorów. „Face to Face. Poland meets Germany”

Publikacja: 28.10.2008 00:40

Efektem współpracy Studia Bakalie i Tatrzańskiego Parku Narodowego są nowe estetyczne tablice inform

Efektem współpracy Studia Bakalie i Tatrzańskiego Parku Narodowego są nowe estetyczne tablice informacyjne i oznakowania tras w Tatrach

Foto: Rzeczpospolita

Genialny designer to za mało, by wdrożyć udany projekt. Musi mieć partnera. Tym partnerem jest klient‚ nieważne, czy to osoba prywatna‚ maleńka firma‚ korporacja czy gmina. Jeśli obie strony są otwarte na dialog, to sukces jest blisko. I nieistotne, czy rzecz ma miejsce w Niemczech czy w Polsce.

Stąd pomysł „Face to Face” (F2F)‚ konferencji‚ która od 2001 roku odbywa się w Niemczech pod hasłem „Wierzymy w dialog”. Podczas „Face to Face” nie ma głoszenia prawd ex katedra. Projektanci i ich klienci z Niemiec spotykają się z projektantami i ich klientami z innego wybranego kraju. W tym roku zaproszono Polskę. To wyraz uznania‚ bo świadczy o dostrzeżeniu polskiego designu. Przed nami na F2F prezentowały się: Wielka Brytania‚ Holandia‚ Hiszpania‚ Włochy‚ Malezja‚ Austria i Estonia. Organizatorem jest fundacja Face to Face. Partnerami ze strony polskiej Śląski Zamek Sztuki i Przedsiębiorczości w Cieszynie, Stowarzyszenie Projektantów Form Przemysłowych i Fundacja ProDesign (przy wsparciu MSZ RP). Konferencja odbyła się od 23 do 25 października w Ludwigsburgu pod Stuttgartem.

Projekty z różnych dziedzin‚ od projektowania graficznego (dzisiaj to nie tylko plakat‚ książka, ale też budowanie wizerunku marek i idei) aż po projektowanie produktu i architekturę, prezentowało po dziesięć zespołów projektant – klient i z polskiej, i z niemieckiej strony. Wszyscy odpowiadali też na pytania z sali.

Po raz pierwszy uczestnicy konferencji przyznali nagrody za najlepszy dialog – porozumienie między projektantem a klientem. Ze strony polskiej wyróżniono współpracę Studia Brandingowego Bakalie z Warszawy z Tatrzańskim Parkiem Narodowym nad stworzeniem identyfikacji i informacji wizualnej TPN. Projekt częściowo został już wprowadzony w życie. Turyści będą go mogli podziwiać na górskich szlakach.

W Niemczech nikogo nie trzeba przekonywać o roli designu w budowaniu i pozycjonowaniu marki na rynku. Marką może być gazeta‚ teatr czy firma produkująca dywany. Projektanta zaprasza się już na etapie pomysłu, a współpraca jest długofalowa. W Polsce projektant jest częściej jak koło ratunkowe‚ które się wyciąga w sytuacjach kryzysowych i odstawia na bok, gdy jest lepiej.

Nasi designerzy powtarzają, niezrozumiałą dla Niemców, mantrę: „zdążyć przed wyborami”. I tłumaczą‚ że politycy zwykle nie kontynuują projektów rządowych, a nawet zamówień niższego szczebla rozpoczętych przez poprzedników. Po co, skoro nie będą ich mogli przedstawić jako swoich.

[i]„Rzeczpospolita” jest patronem medialnym konferencji.[/i]

[i][link=http://www.face-to-face.eu]www.face-to-face.eu[/link]

[link=http://www.zamekcieszyn.pl]www.zamekcieszyn.pl[/link][/i]

Genialny designer to za mało, by wdrożyć udany projekt. Musi mieć partnera. Tym partnerem jest klient‚ nieważne, czy to osoba prywatna‚ maleńka firma‚ korporacja czy gmina. Jeśli obie strony są otwarte na dialog, to sukces jest blisko. I nieistotne, czy rzecz ma miejsce w Niemczech czy w Polsce.

Stąd pomysł „Face to Face” (F2F)‚ konferencji‚ która od 2001 roku odbywa się w Niemczech pod hasłem „Wierzymy w dialog”. Podczas „Face to Face” nie ma głoszenia prawd ex katedra. Projektanci i ich klienci z Niemiec spotykają się z projektantami i ich klientami z innego wybranego kraju. W tym roku zaproszono Polskę. To wyraz uznania‚ bo świadczy o dostrzeżeniu polskiego designu. Przed nami na F2F prezentowały się: Wielka Brytania‚ Holandia‚ Hiszpania‚ Włochy‚ Malezja‚ Austria i Estonia. Organizatorem jest fundacja Face to Face. Partnerami ze strony polskiej Śląski Zamek Sztuki i Przedsiębiorczości w Cieszynie, Stowarzyszenie Projektantów Form Przemysłowych i Fundacja ProDesign (przy wsparciu MSZ RP). Konferencja odbyła się od 23 do 25 października w Ludwigsburgu pod Stuttgartem.

Kultura
Meksyk, śmierć i literatura. Rozmowa z Tomaszem Pindlem
Materiał Promocyjny
Bank Pekao S.A. uruchomił nową usługę doradztwa inwestycyjnego
Kultura
Dzień Dziecka w Muzeum Gazowni Warszawskiej
Kultura
Kultura designu w dobie kryzysu klimatycznego
Kultura
Noc Muzeów 2025. W Krakowie już w piątek, w innych miastach tradycyjnie w sobotę
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Kultura
„Nie pytaj o Polskę": wystawa o polskiej mentalności inspirowana polskimi szlagierami
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont