Reklama

Charyzma i pewność siebie: czy da się ich nauczyć?

We współczesnym świecie powodzenie zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym, zwłaszcza jeśli stoi się z przodu szeregu, wymaga pewności siebie i charyzmy. Niestety bardzo rzadko są to cechy wrodzone. Czy można się ich zatem nauczyć?

Publikacja: 08.05.2014 12:36

Charyzma i pewność siebie: czy da się ich nauczyć?

Foto: ROL

Wizerunek człowieka sukcesu

W czasach pełnych różnorodnych wyzwań potrzebni są ludzie, którzy są w stanie motywować siebie i innych do zdobywania kolejnych szczytów. Takie osoby muszą charakteryzować się widoczną charyzmą i pewnością siebie. Są to cechy istotne w bardzo wielu sferach życia. Autorytet i wysoka samoocena umożliwiają skuteczne działania nie tylko na polu zawodowym, ale również społecznym i osobistym. Dlatego też tak bardzo podkreśla się ich rolę w personal brandingu, czyli tworzeniu własnego wizerunku. Odpowiedni image bezpośrednio przekłada się na sukcesy w pracy. Dzieje się tak dlatego, że klient spotykający się z handlowcem reprezentującym firmę właśnie na podstawie jego wizerunku ocenia sprzedawane produkty, usługi, pomysły i projekty. Ta prawidłowość jest znana w psychologii jako proces atrybucji.

 

Jak zyskać autorytet i wysoką samoocenę?

Nie każdy posiada wrodzoną charyzmę oraz wyrazisty wizerunek przekładające się na udane kontakty międzyludzkie. Jednak obie te cechy można w sobie z powodzeniem wyćwiczyć. Umożliwiają to szkolenia prowadzone przez profesjonalnie firmy szkoleniowe. Przykładem mogą być warsztaty „Create yourself. Stwórz najlepszą wersję siebie" czy „Bądź mistrzem sprzedaży. Personal branding i budowanie relacji z klientem" organizowane przez Akademię Rozwoju Osobistego C.U.D.

Reklama
Reklama

Rozwijanie charyzmy i pewności siebie pracowników przekłada się na wyższą jakość pracy, lepsze kontakty z klientami oraz wynikającą z nich sprzedaż. Program szkoleń opiera się między innymi na badaniach profesora Aronsona i Cialdiniego z zakresu psychologii społecznej. Wykazały one, że ludzie przy podejmowaniu decyzji zakupowych kierują się ściśle określonymi regułami. Uczestnicy warsztatów są z nimi zapoznawani. Pokazuje się im też, że decyzja klienta o zawarciu lub odrzuceniu transakcji zależy od wizerunku i relacji jaką zbuduje z nim sprzedawca, Omawiane są również mechanizmy wpływu społecznego i techniki komunikacji., takie jak reguła wzajemności czy sympatii. Szkolenia uczą też, jak dopasować własny sposób myślenia do stylu wnioskowania drugiej strony i ćwiczą w technikach negocjacji. Są one niezbędna dla osiągania pełnego porozumienia i budowania z partnerami biznesowymi trwałych relacji na przyszłość.

Wizerunek człowieka sukcesu

W czasach pełnych różnorodnych wyzwań potrzebni są ludzie, którzy są w stanie motywować siebie i innych do zdobywania kolejnych szczytów. Takie osoby muszą charakteryzować się widoczną charyzmą i pewnością siebie. Są to cechy istotne w bardzo wielu sferach życia. Autorytet i wysoka samoocena umożliwiają skuteczne działania nie tylko na polu zawodowym, ale również społecznym i osobistym. Dlatego też tak bardzo podkreśla się ich rolę w personal brandingu, czyli tworzeniu własnego wizerunku. Odpowiedni image bezpośrednio przekłada się na sukcesy w pracy. Dzieje się tak dlatego, że klient spotykający się z handlowcem reprezentującym firmę właśnie na podstawie jego wizerunku ocenia sprzedawane produkty, usługi, pomysły i projekty. Ta prawidłowość jest znana w psychologii jako proces atrybucji.

Reklama
plakat
Andrzej Pągowski: Trzeba być wielkim miłośnikiem filmu, żeby strzelić sobie tatuaż z plakatem do „Misia”
Patronat Rzeczpospolitej
Warszawa Singera – święto kultury żydowskiej już za chwilę
Kultura
Kultura przełamuje stereotypy i buduje trwałe relacje
Kultura
Festiwal Warszawa Singera, czyli dlaczego Hollywood nie jest dzielnicą stolicy
Kultura
Tajemniczy Pietras oszukał nowojorską Metropolitan na 15 mln dolarów
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama