Reklama
Rozwiń

Charyzma i pewność siebie: czy da się ich nauczyć?

We współczesnym świecie powodzenie zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym, zwłaszcza jeśli stoi się z przodu szeregu, wymaga pewności siebie i charyzmy. Niestety bardzo rzadko są to cechy wrodzone. Czy można się ich zatem nauczyć?

Publikacja: 08.05.2014 12:36

Charyzma i pewność siebie: czy da się ich nauczyć?

Foto: ROL

Wizerunek człowieka sukcesu

W czasach pełnych różnorodnych wyzwań potrzebni są ludzie, którzy są w stanie motywować siebie i innych do zdobywania kolejnych szczytów. Takie osoby muszą charakteryzować się widoczną charyzmą i pewnością siebie. Są to cechy istotne w bardzo wielu sferach życia. Autorytet i wysoka samoocena umożliwiają skuteczne działania nie tylko na polu zawodowym, ale również społecznym i osobistym. Dlatego też tak bardzo podkreśla się ich rolę w personal brandingu, czyli tworzeniu własnego wizerunku. Odpowiedni image bezpośrednio przekłada się na sukcesy w pracy. Dzieje się tak dlatego, że klient spotykający się z handlowcem reprezentującym firmę właśnie na podstawie jego wizerunku ocenia sprzedawane produkty, usługi, pomysły i projekty. Ta prawidłowość jest znana w psychologii jako proces atrybucji.

 

Jak zyskać autorytet i wysoką samoocenę?

Nie każdy posiada wrodzoną charyzmę oraz wyrazisty wizerunek przekładające się na udane kontakty międzyludzkie. Jednak obie te cechy można w sobie z powodzeniem wyćwiczyć. Umożliwiają to szkolenia prowadzone przez profesjonalnie firmy szkoleniowe. Przykładem mogą być warsztaty „Create yourself. Stwórz najlepszą wersję siebie" czy „Bądź mistrzem sprzedaży. Personal branding i budowanie relacji z klientem" organizowane przez Akademię Rozwoju Osobistego C.U.D.

Rozwijanie charyzmy i pewności siebie pracowników przekłada się na wyższą jakość pracy, lepsze kontakty z klientami oraz wynikającą z nich sprzedaż. Program szkoleń opiera się między innymi na badaniach profesora Aronsona i Cialdiniego z zakresu psychologii społecznej. Wykazały one, że ludzie przy podejmowaniu decyzji zakupowych kierują się ściśle określonymi regułami. Uczestnicy warsztatów są z nimi zapoznawani. Pokazuje się im też, że decyzja klienta o zawarciu lub odrzuceniu transakcji zależy od wizerunku i relacji jaką zbuduje z nim sprzedawca, Omawiane są również mechanizmy wpływu społecznego i techniki komunikacji., takie jak reguła wzajemności czy sympatii. Szkolenia uczą też, jak dopasować własny sposób myślenia do stylu wnioskowania drugiej strony i ćwiczą w technikach negocjacji. Są one niezbędna dla osiągania pełnego porozumienia i budowania z partnerami biznesowymi trwałych relacji na przyszłość.

Wizerunek człowieka sukcesu

W czasach pełnych różnorodnych wyzwań potrzebni są ludzie, którzy są w stanie motywować siebie i innych do zdobywania kolejnych szczytów. Takie osoby muszą charakteryzować się widoczną charyzmą i pewnością siebie. Są to cechy istotne w bardzo wielu sferach życia. Autorytet i wysoka samoocena umożliwiają skuteczne działania nie tylko na polu zawodowym, ale również społecznym i osobistym. Dlatego też tak bardzo podkreśla się ich rolę w personal brandingu, czyli tworzeniu własnego wizerunku. Odpowiedni image bezpośrednio przekłada się na sukcesy w pracy. Dzieje się tak dlatego, że klient spotykający się z handlowcem reprezentującym firmę właśnie na podstawie jego wizerunku ocenia sprzedawane produkty, usługi, pomysły i projekty. Ta prawidłowość jest znana w psychologii jako proces atrybucji.

Kultura
Wystawa finalistów Young Design 2025 już otwarta
Kultura
Krakowska wystawa daje niepowtarzalną szansę poznania sztuki rumuńskiej
Kultura
Nie żyje Ewa Dałkowska. Aktorka miała 78 lat
Kultura
„Rytuał”, czyli tajemnica Karkonoszy. Rozmowa z Wojciechem Chmielarzem