Reklama

Lewicowy show na specjalnych prawach

Nowy program społeczno-polityczny „Pryzmat” w telewizji publicznej nie będzie podlegał szefowej publicystyki.

Aktualizacja: 19.11.2008 07:34 Publikacja: 19.11.2008 03:39

„Pryzmat” zadebiutuje 4 grudnia o godz. 22.30 w TVP 1. Poprowadzi go związany z „Trybuną” i „Przeglądem” Przemysław Szubartowicz, który nigdy wcześniej nie pracował w telewizji. Producentem jest lewicowy działacz i dziennikarz Przemysław Orcholski.

Program ma mieć charakter społeczno-polityczny. W ciągu około 30 minut sześciu zaproszonych gości będzie komentować w nim najważniejsze wydarzenia. Mimo to program nie będzie podlegał szefowej redakcji publicystyki TVP Anity Gargas, tylko szefowej form dokumentalnych. Wzbudziło to zdziwienie wśród pracowników telewizji publicznej. – Nie ma w tym nic dziwnego. W moim dziale powstaje m.in. program Elżbiety Jaworowicz – ucina Barbara Pawłowska, szefowa form dokumentalnych.

Zastępca dyrektora TVP 1 do spraw programowych Wojciech Hoflik twierdzi, że trudno było w redakcji publicystyki znaleźć osobę, która miałaby czas zająć się nowym programem.

To niejedyny ukłon władz telewizji publicznej w stronę lewicowej widowni. Z powodu „Pryzmatu” ma zostać przesunięty na późniejszą godzinę program Jana Pospieszalskiego „Warto rozmawiać” w TVP 2. Chodzi o to, aby czas nadawania magazynów publicystycznych na obu antenach telewizji publicznej się nie pokrywał.

– Walczymy o to, by program nie był przesuwany – mówi „Rzeczpospolitej” Jan Pospieszalski. – Tuż przed północą publiczność będzie ziewać, a goście, którzy w ciągu dnia mają wiele zajęć, nie będą chcieli przyjmować moich zaproszeń.

Reklama
Reklama

– Nie chcemy rywalizować z programem Pospieszalskiego. To nie ten styl i nie ten poziom – zapewnia Przemysław Szubartowicz.

– Spodziewam się, że program będzie kontrowersyjny i często krytykowany – dodaje Przemysław Orcholski.

Mimo to liczy na duży udział w rynku i zakłada oglądalność na poziomie 13 – 20 proc. W miniony czwartek program „Warto rozmawiać” oglądało 7,17 procent widzów – wynika z danych AGB Nielsen Media Research.

Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Kraj
AI zagrożeniem dla Warszawy? Reklamy generowane przez sztuczną inteligencję pod lupą
Kraj
Wojna tuż za granicą, a politycy się kłócą. Spory ucichły tylko na dwa dni
Materiał Płatny
OGŁOSZENIE
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Kraj
Olejomaty opanowują Mazowsze, ale omijają Warszawę. Stolica czeka na innowacyjny recykling
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama