Nowe klipy ministra

W dniu dymisji Marka Sawickiego jego resort podpisał umowę na promocję z udziałem swego szefa

Publikacja: 20.07.2012 03:03

Marek Sawicki w roli głównej w jednym ze spotów Ministerstwa Rolnictwa

Marek Sawicki w roli głównej w jednym ze spotów Ministerstwa Rolnictwa

Foto: materiały prasowe

Marek Sawicki zaplanował kolejną kampanię promującą samego siebie. Pretekstem miała być reklama rolnictwa ekologicznego. Jego resort, dwa dni temu, gdy minister podawał się do dymisji, podpisał umowę na akcję reklamową. Koszt – milion złotych.

Przetarg na „przygotowanie kampanii i przeprowadzenie kampanii informacyjno-promocyjnej o zasięgu ogólnopolskim, która ma na celu wypromowanie logo rolnictwa ekologicznego" został opisany w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Przetarg rozstrzygnięto w maju – jeszcze przed wybuchem sprawy promocji w TVP Marka Sawickiego w najlepszym czasie antenowym w trakcie mistrzostw Europy w piłce nożnej. Sawicki odrzucał zarzuty o promowanie własnej osoby. Ostatecznie jednak się ugiął. – Użycie mojej osoby było niewłaściwe i za to przepraszam – powiedział w wywiadzie dla „Wprost".

Nie zmienia to jednak faktu, że kiedy minister rolnictwa przepraszał, był już rozstrzygnięty przetarg na kolejną kampanię reklamową. Zapisy umowy, jaką podpisał resort rolnictwa, nie pozostawiają wątpliwości, że chodzi przede wszystkim o promocję Sawickiego.

W ramach kampanii przewidziano akcje prasowe, wyprodukowanie dwóch spotów reklamowych oraz filmików do Internetu, a także kampanię reklamową w prasie ogólnopolskiej oraz zrobienie sesji fotograficznej. We wszystkich tych działaniach głównym bohaterem miał być Sawicki. „W konferencji będzie uczestniczył minister rolnictwa", „w ramach kampanii zostaną wyprodukowane dwa spoty reklamowe 15- i 8-sekundowe z udziałem ministra rolnictwa,", „w filmikach zostanie wykorzystany wizerunek ministra rolnictwa", „każda sesja zdjęciowa odbędzie się z udziałem ambasadorów i ministra rolnictwa", „wykonawca zorganizuje sesję zdjęciową z wykorzystaniem wizerunku Ministerstwa Rolnictwa" – tak brzmią zapisy umowy zamieszczonej na stronach resortu.

Kampanię zaplanowano z rozmachem. Zamierzano kupić dla Sawickiego najdroższą powierzchnię reklamową w czasopismach, które sprzedają co najmniej 70 tys. egzemplarzy.

Zgodnie z informacjami z BIP kampania miała zostać zakończona w grudniu br. Jednak jak twierdzą nasi informatorzy z Ministerstwa Rolnictwa, miała mieć ona większy zasięg, niż to oficjalnie opisano w zamówieniu. – Umowa obejmowała tylko produkcję spotów. Nie przewidywała jednak środków na ich emisję w telewizji. Pieniędzy na spoty w porach najlepszej oglądalności dopiero szukano. Po wybuchu sprawy z ich puszczaniem w TVP  sprawę wstrzymano.

Zamówienie publiczne na zrealizowanie tej kampanii zdobyła firma Fabryka Komunikacji Społecznej. Przedstawiciele FKS nie chcieli udzielić informacji na temat tego zamówienia, odsyłając nas do Ministerstwa Rolnictwa.

Michał Szułdrzyński: Ministra Sawickiego będziemy oglądać w spotach reklamowych

Mimo dymisji Sawickiego Ministerstwo Rolnictwa z kampanii nie rezygnuje. – Umowa na realizację kampanii informacyjno-promocyjnej dotyczącej rolnictwa ekologicznego została podpisana 17.07.2012 r., pomiędzy Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi a Fabryką Komunikacji Społecznej i będzie realizowana – informuje rzecznik resortu Małgorzata Książyk. Dodaje, że wykonawca jest na etapie przygotowania do przesłania, celem akceptacji, poszczególnych propozycji zgodnie z zakresem umowy. – Produkcja filmików i zdjęć stanowi dalszy etap umowy, który będzie realizowany po zaakceptowaniu przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi koncepcji zaproponowanych przez wykonawcę – mówi Książyk. Nie wiadomo, czy nowy szef resortu weźmie udział w kampanii zaplanowanej przez poprzednika.

Poprzedni klip reklamowy Sawickiego był emitowany nie tylko podczas Euro 2012. Wykorzystano go również podczas wcześniejszej kampanii wyborczej do Sejmu. Przyniósł Sawickiemu olbrzymi sukces. Dostał prawie 24 tys. głosów, dystansując kandydatów z PiS i PO.

Choć PSL do Sejmu się dostało, Państwowa Komisja Wyborcza odrzuciła jego sprawozdanie, gdyż na potrzeby kampanii nie wydzielono osobnego konta. W środę Trybunał Konstytucyjny odrzucił skargę Stronnictwa. Oznacza to, że PSL musi oddać państwu aż 22 mln zł. Za kampanię odpowiadał właśnie Sawicki.

Kraj
Podcast Pałac Prezydencki: "Prezydenta wybierze internet". Rozmowa z szefem sztabu Mentzena
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kraj
Gala Nagrody „Rzeczpospolitej” im. J. Giedroycia w Pałacu Rzeczpospolitej
Kraj
Strategie ochrony rynku w obliczu globalnych wydarzeń – zapraszamy na webinar!
Kraj
Podcast „Pałac Prezydencki”: Co zdefiniuje kampanię prezydencką? Nie tylko bezpieczeństwo
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kraj
Sondaż „Rzeczpospolitej”: Na wojsko trzeba wydawać więcej