Kidawa-Błońska: Rząd ma obowiązek promować Unię. Taki jest wymóg

Co roku w maju organizowane są spoty, imprezy promujące ideę Unii Europejskiej. Każdy polski rząd ma obowiązek takie działania przygotować - tłumaczy emisję wideoklipu z piosenką "Hey Jude" rzecznik rządu

Publikacja: 23.04.2014 11:05

Małgorzata Kidawa-Błońska

Małgorzata Kidawa-Błońska

Foto: Fotorzepa, Magda Starowieyska

Małogrzata Kidawa-Błońska powiedziała dziś w TVP Info, że kosztujący 7 milionów złotych spot promujący 10-lecie Polski w Unii Europejskiej został nakręcony w ramach obowiązkowej akcji promowania UE. Odrzuciła tym samym zarzuty opozycji, która uznała film za materiał wyborczy i chce, by film został włączony do wydatków na kampanię wyborczą PO.

- Gdyby PiS interesowało się sprawami Unii Europejskiej, to by wiedziało, że jest taki wymóg – że co roku 1 maja prowadzona jest akcja promująca Unię Europejską - zaznaczyła Kidawa-Błońska - W tym roku mamy 10 lat. Co roku w maju organizowane są spoty, imprezy promujące ideę Unii Europejskiej. Każdy polski rząd ma obowiązek takie działania przygotować - dodała.

Rzecznik rządu dodała, że kwota 7 milionów złotych, jaka została przeznaczona na akcję, jest związana nie tyle z produkcją klipu, lecz z jego emisją, która kosztowała ok. 6 milionów. Jej zdaniem rząd powinien być oceniany według tego, jak realizuje unijne wytyczne.

- Jest wymóg, że niezależnie jak by ten spot wyglądał – a moim zdaniem jest piękny – takie imprezy muszą być przygotowywane. Sam spot był zdecydowanie tańszy, ale emisje kosztują i ten wymóg musi być spełniony. Raczej odniosłabym się do tego, czego oczekuje on nas Unia i jak my to wykonujemy. Wydaje mi się, że spot wykonany został bardzo dobrze - oceniła.

Dodała, że film nie pokazuje i nie promuje polityków, lecz Polaków.

- To Polacy zrobili ten skok cywilizacyjny. Na konferencji prasowej premier Donald Tusk podziękował wszystkim politykom, wszystkim premierom i wszystkim prezydentom, bo to jest praca zbiorowa, zespołowa. Ale największymi bohaterami byli Polacy - powiedziała Kidawa-Błońska.

Małogrzata Kidawa-Błońska powiedziała dziś w TVP Info, że kosztujący 7 milionów złotych spot promujący 10-lecie Polski w Unii Europejskiej został nakręcony w ramach obowiązkowej akcji promowania UE. Odrzuciła tym samym zarzuty opozycji, która uznała film za materiał wyborczy i chce, by film został włączony do wydatków na kampanię wyborczą PO.

- Gdyby PiS interesowało się sprawami Unii Europejskiej, to by wiedziało, że jest taki wymóg – że co roku 1 maja prowadzona jest akcja promująca Unię Europejską - zaznaczyła Kidawa-Błońska - W tym roku mamy 10 lat. Co roku w maju organizowane są spoty, imprezy promujące ideę Unii Europejskiej. Każdy polski rząd ma obowiązek takie działania przygotować - dodała.

Kraj
Były dyrektor Muzeum Historii Polski nagrodzony
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kraj
Podcast Pałac Prezydencki: "Prezydenta wybierze internet". Rozmowa z szefem sztabu Mentzena
Kraj
Gala Nagrody „Rzeczpospolitej” im. J. Giedroycia w Pałacu Rzeczpospolitej
Kraj
Strategie ochrony rynku w obliczu globalnych wydarzeń – zapraszamy na webinar!
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kraj
Podcast „Pałac Prezydencki”: Co zdefiniuje kampanię prezydencką? Nie tylko bezpieczeństwo