Reklama

Podatek od reklam to legislacyjny Frankenstein

Środowisko dziennikarskie jest ogromnie podzielone, ale skala protestu musiała dać do myślenia Prawu i Sprawiedliwości – mówi Michał Kolanko o akcji „Media bez wyboru”.

Aktualizacja: 12.02.2021 12:36 Publikacja: 12.02.2021 12:29

Podatek od reklam to legislacyjny Frankenstein

Foto: Fot. Robert Gardziński/Fotorzepa

W samej Zjednoczonej Prawicy nie ma zgodności co do projektu opodatkowania przychodów od reklam. Solidarna Polska chce połączyć premiera Morawieckiego z niepopularnym tematem, sama też zgłosiła projekt dotyczący tzw. big techów, który budzi wiele wątpliwości. Michał Kolanko mówi, że rządowy projekt to tak naprawdę dwa pomysły sklejone w jeden. Jednym z nich jest opodatkowanie dużych koncernów medialnych. –  Gdyby premier przedstawił tylko ten pomysł, to część opozycji zapewne by go poparła – dodaje. A Michał Szułdrzyński przypomina, że zaproponowana przez rząd nowa danina dotknęłaby także kluby sportowe, bo publikują reklamy na stadionach i zamieszczają je na strojach sportowców, a także supermarkety i dyskonty spożywcze, które wydają gazetki reklamowe. – To totalne opodatkowanie reklamy – mówi Michał Szułdrzyński. 

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Kraj
Początek roku szkolnego w Warszawie: Trzy nowe podstawówki, kąciki wyciszenia i 280 tys. uczniów
Materiał Promocyjny
Polska kolej w ofensywie inwestycyjnej dzięki miliardom z KPO
Kraj
Warszawa-Kraków za 9 zł, nocne kursy do Pragi. Podróż w luksusowych wagonach z rozkładanymi fotelami i darmowym prosecco
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Kraj
Spada zaufanie do władz Warszawy i dzielnic
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama