Doceniają nas za obiektywizm

„Rzeczpospolita" prezentuje „dziennikarstwo wyważone, rzetelne, faktograficzne, mało emocjonalne", „można nawet rzec, iż klasyczne w najlepszym sensie tego słowa" – uznał Instytut Staszica w raporcie na temat obiektywizmu przekazów medialnych.

Aktualizacja: 18.12.2017 14:31 Publikacja: 17.12.2017 18:35

Doceniają nas za obiektywizm

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

Autorzy, medioznawca dr Marek Palczewski oraz socjolog dr Andrzej Rostocki, analizowali, jak cztery dzienniki opinii: „Rzeczpospolita", „Gazeta Wyborcza", „Dziennik Gazeta Prawna" oraz „Polska The Times", relacjonowały w 2017 r. wybór Donalda Tuska na szefa Rady Europejskiej, wizytę prezydenta USA i protesty przeciwko zmianom w sądownictwie.

W przypadku ponownego wyboru Tuska nasi dziennikarze „w doborze argumentów i sposobie prezentowania tematów zawsze skupiali się przede wszystkim na odniesieniu analizowanego problemu do interesu Polski"; „staranność autorów i kompetencje" zauważono w odniesieniu do relacji z wizyty Trumpa.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Kraj
Były dyrektor Muzeum Historii Polski nagrodzony
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kraj
Podcast Pałac Prezydencki: "Prezydenta wybierze internet". Rozmowa z szefem sztabu Mentzena
Kraj
Gala Nagrody „Rzeczpospolitej” im. J. Giedroycia w Pałacu Rzeczpospolitej
Kraj
Strategie ochrony rynku w obliczu globalnych wydarzeń – zapraszamy na webinar!
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kraj
Podcast „Pałac Prezydencki”: Co zdefiniuje kampanię prezydencką? Nie tylko bezpieczeństwo