Reklama

Kampania prezydencka 2015 na YouTube

Kandydaci na prezydenta słabo radzą sobie z wideo w sieci - wynika z raportu firmy Sotrender. Najwięcej wyświetleń mają materiały Andrzeja Dudy, ale daleko im do rekordów polskiego YouTube'a

Aktualizacja: 20.04.2015 07:09 Publikacja: 19.04.2015 16:40

Kadr ze spotu wyborczego Andrzeja Dudy

Kadr ze spotu wyborczego Andrzeja Dudy

Foto: Youtube

"Większość kandydatów nie odkryła jeszcze potencjału, jaki daje YouTube, największa platforma wideo w Internecie. Choć Janusz Korwin-Mikke jest bohaterem wielu nagrań umieszczonych na YouTube, nie założył jeszcze własnego konta, które umożliwiłoby mu publikowanie moderowanych treści. Lider partii KORWiN nie jest jedynym kandydatem bez oficjalnego kanału na YouTube – nie posiadają go również Marian Kowalski i Paweł Tanajno. Z kolei Bronisław Komorowski oraz Magdalena Ogórek nie ujawniają liczby swoich subskrybentów, dlatego też mimo iż posiadają swoje oficjalne kanały, które niewątpliwie gromadzą liczne grono widzów, na poniższym wykresie obok ich nazwisk figuruje cyfra 0" - czytamy w analizie.

Reklama
Reklama

Według zestawienia najwięcej subskrybentów (osób, które obserwują aktywność danego kandydata) ma Jacek Wilk (ponad 2 tys.). Jednak najwięcej razy wyświetlane były materiały Andrzeja Dudy (jako jedyny zbliża się do miliona). "Z drugiej strony, choć filmy Dudy mają ponad sześć razy więcej wyświetleń niż drugiego w rankingu Janusza Palikota, są to wartości bardzo niewielkie, gdy porównamy je  z najpopularniejszymi polskimi twórcami wideo, których osiągnięcia co miesiąc podsumowujemy w raporcie YouTube Trends.

Bezkonkurencyjny jest pierwszy spot Dudy "Przyszłość ma na imię Polska", który obejrzało ponad ćwierć miliona widzów.

Popularnością na kanale Dudy cieszy się też, np. wideo, gdzie czyta on obraźliwe wpisy internautów o sobie.

Reklama
Reklama

U drugiego w rankingu Palikota również najlepszy okazał się jego spot. Można, więc przypuszczać, że wiele z tych odsłon pochodzi z umieszczania tych klipów pod tekstami w serwisach informacyjnych.

Wygrywający liczbą subskrypcji mało znany Jacek Wilk nie przyciąga materiałami wyborczymi, ale występami w programach telewizyjnych. Jego najpopularniejsze wideo ma prawie 10 tys. odsłon, ale pochodzi sprzed kampanii. To starcie z Pawłem Kukizem w Polsat News.

Dopiero na czwartym miejscu pod względem liczby wyświetleń filmów z kanału jest urzędujący prezydent (niemal 150 tys. odsłon). Sztabowcy Bronisława Komorowskiego wrzucają najwięcej wideo, ale pojedyncze materiały mają do kilkanastu tysięcy odsłon. Dobrze radzi sobie ostatni spot, który przez jeden dzień zdobył ich 6 tys.

Reklama
Reklama

Następny w kolejności jest Adam Jarubas (PSL). Ma on jednak sporo materiałów również z niedawnej kampanii samorządowej.

Magdalena Ogórek (SLD) ma ponad 60 tys. odsłon. O ile jej poprzednie materiały nie cieszyły się wielką popularnością to nowy spot wyborczy bije rekordy (56 tys. odtworzeń - raport powstał w czasie, gdy wideo nie miało jeszcze aż tak dużej popularności).

Słabo radzi sobie kanał Pawła Kukiza. Jednak wraz z innym popularnym w internecie kandydatem Januszem Korwinem-Mikkem mogą oni liczyć na zaangażowanie swoich fanów, którzy rozpowszechniają swoje występy z własnych kont.

Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Warszawa
Kolejne dziesiątki milionów w remont Sali Kongresowej. Termin otwarcia się oddala
Kraj
Czeski RegioJet wycofuje się z przyznanych połączeń. Warszawa najbardziej dotknięta decyzją
Kraj
Warszawiacy zapłacą więcej za wywóz śmieci. „To zwykły powrót do starych stawek”
Kraj
Zielone światło dla polskiej elektrowni jądrowej i trzęsienie ziemi w PGE
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama