Reklama

Biedronka słono zapłaci za promocje. Decyzja Prezesa UOKiK

Właściciel sieci Biedronka Jeronimo Martins Polska ma zorganizować akcję edukacyjną dla konsumentów, podczas której będą oni mogli otrzymać bony na zakupy o łącznej wartości 7,5 mln złotych - zdecydował Prezes UOKiK. Ma to być sankcja za praktyki naruszające prawa konsumentów przy promocjach.

Aktualizacja: 10.03.2021 10:55 Publikacja: 10.03.2021 10:19

Biedronka słono zapłaci za promocje. Decyzja Prezesa UOKiK

Foto: Bloomberg

dgk

Jak informuje UOKiK, postępowanie przeciwko Jeronimo Martins Polska zostało wszczęte rok temu po skargach od konsumentów. Chodziło o ogólnopolskie akcje promocyjne w sklepach Biedronka polegające na tym, że za wydanie określonej kwoty, klient miał otrzymać voucher zniżkowy na zakupy.

Zarzuty wobec sklepów dotyczyły negatywnego rozpatrywania reklamacji związanych z tymi akcjami po upływie 30 dni od ich złożenia i opóźnień w publikacji regulaminów promocji.

UOKiK przeanalizował napływające sygnały, sposoby rozpatrywania reklamacji przez Jeronimo Martins, a także dostęp klientów do regulaminów promocji o zasięgu ogólnopolskim. Wątpliwości Urzędu wzbudziła możliwość wprowadzania konsumentów w błąd co do dostępności regulaminu. Zdarzały się bowiem sytuacje, w których to przedsiębiorca informował w reklamach i materiałach promocyjnych, że szczegóły akcji można poznać wchodząc na stronę internetową, tymczasem regulaminów tam nie było lub pojawiały się z opóźnieniem – zdarzało się, że nawet w ostatnim dniu akcji.

- Informacja o zasadach promocji ma dla konsumenta bardzo duże znaczenie i bezpośrednio wpływa na jego decyzje zakupowe. To w regulaminach znajdują się np. liczne wyłączenia produktów, które nie są objęte promocją. Brak możliwości zweryfikowania w regulaminie zakresu promocji może przyczynić się do błędów zakupowych konsumentów – podkreśla Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Zastrzeżenia UOKiK wzbudził także sposób rozpatrywania reklamacji złożonych w związku z promocją. Odpowiedzi powinny zostać udzielone klientom w ciągu 30 dni, tymczasem w niektórych przypadkach czekali oni o wiele dłużej. Zgodnie z prawem, jeżeli przedsiębiorca przekracza ten termin, przyjmuje się, że uznał roszczenia klienta. Występowały jednak sytuacje, w których Jeronimo Martins Polska negatywnie rozpatrywał reklamacje po upływie 30 dni od ich złożenia.

Reklama
Reklama

- Zobowiązałem Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci handlowej Biedronka, do zorganizowania akcji edukacyjnej dla konsumentów poświęconej ich prawom, w której będą oni mogli otrzymać bony na zakupy o łącznej wartości 7,5 mln złotych  - poinformował Tomasz Chróstny.

O terminie rozpoczęcia akcji poinformuje przedsiębiorca. Po zapoznaniu się z prawami klientów obowiązującymi podczas dokonywania zakupów, konsumenci będą mogli rozwiązać quiz i wygrać bon na zakupy w sieci Biedronka o wartości 15 zł. Spółka przygotuje 500 tys. voucherów o łącznej wartości 7,5 mln zł. Kod rabatowy będzie wysyłany na numer telefonu komórkowego konsumenta - dla jednego numeru będzie przyznany tylko raz.

Prawo karne
Prokurator krajowy o śledztwach ws. Ziobry, Romanowskiego i dywersji
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Konsumenci
Nowy wyrok TSUE ws. frankowiczów. „Powinien mieć znaczenie dla tysięcy spraw”
Praca, Emerytury i renty
O tym zasiłku mało kto wie. Wypłaca go MOPS niezależnie od dochodu
Samorząd
Więcej czasu na plany ogólne w gminach. Bruksela idzie Polsce na rękę
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Nieruchomości
Co ze słupami na prywatnych działkach po wyroku TK? Prawnik wyjaśnia
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama