Reklama
Rozwiń
Reklama

Biedronka słono zapłaci za promocje. Decyzja Prezesa UOKiK

Właściciel sieci Biedronka Jeronimo Martins Polska ma zorganizować akcję edukacyjną dla konsumentów, podczas której będą oni mogli otrzymać bony na zakupy o łącznej wartości 7,5 mln złotych - zdecydował Prezes UOKiK. Ma to być sankcja za praktyki naruszające prawa konsumentów przy promocjach.

Aktualizacja: 10.03.2021 10:55 Publikacja: 10.03.2021 10:19

Biedronka słono zapłaci za promocje. Decyzja Prezesa UOKiK

Foto: Bloomberg

dgk

Jak informuje UOKiK, postępowanie przeciwko Jeronimo Martins Polska zostało wszczęte rok temu po skargach od konsumentów. Chodziło o ogólnopolskie akcje promocyjne w sklepach Biedronka polegające na tym, że za wydanie określonej kwoty, klient miał otrzymać voucher zniżkowy na zakupy.

Zarzuty wobec sklepów dotyczyły negatywnego rozpatrywania reklamacji związanych z tymi akcjami po upływie 30 dni od ich złożenia i opóźnień w publikacji regulaminów promocji.

UOKiK przeanalizował napływające sygnały, sposoby rozpatrywania reklamacji przez Jeronimo Martins, a także dostęp klientów do regulaminów promocji o zasięgu ogólnopolskim. Wątpliwości Urzędu wzbudziła możliwość wprowadzania konsumentów w błąd co do dostępności regulaminu. Zdarzały się bowiem sytuacje, w których to przedsiębiorca informował w reklamach i materiałach promocyjnych, że szczegóły akcji można poznać wchodząc na stronę internetową, tymczasem regulaminów tam nie było lub pojawiały się z opóźnieniem – zdarzało się, że nawet w ostatnim dniu akcji.

- Informacja o zasadach promocji ma dla konsumenta bardzo duże znaczenie i bezpośrednio wpływa na jego decyzje zakupowe. To w regulaminach znajdują się np. liczne wyłączenia produktów, które nie są objęte promocją. Brak możliwości zweryfikowania w regulaminie zakresu promocji może przyczynić się do błędów zakupowych konsumentów – podkreśla Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Zastrzeżenia UOKiK wzbudził także sposób rozpatrywania reklamacji złożonych w związku z promocją. Odpowiedzi powinny zostać udzielone klientom w ciągu 30 dni, tymczasem w niektórych przypadkach czekali oni o wiele dłużej. Zgodnie z prawem, jeżeli przedsiębiorca przekracza ten termin, przyjmuje się, że uznał roszczenia klienta. Występowały jednak sytuacje, w których Jeronimo Martins Polska negatywnie rozpatrywał reklamacje po upływie 30 dni od ich złożenia.

Reklama
Reklama

- Zobowiązałem Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci handlowej Biedronka, do zorganizowania akcji edukacyjnej dla konsumentów poświęconej ich prawom, w której będą oni mogli otrzymać bony na zakupy o łącznej wartości 7,5 mln złotych  - poinformował Tomasz Chróstny.

O terminie rozpoczęcia akcji poinformuje przedsiębiorca. Po zapoznaniu się z prawami klientów obowiązującymi podczas dokonywania zakupów, konsumenci będą mogli rozwiązać quiz i wygrać bon na zakupy w sieci Biedronka o wartości 15 zł. Spółka przygotuje 500 tys. voucherów o łącznej wartości 7,5 mln zł. Kod rabatowy będzie wysyłany na numer telefonu komórkowego konsumenta - dla jednego numeru będzie przyznany tylko raz.

Opinie Prawne
Ewa Szadkowska: TSUE wysadził TK w powietrze. To ważna lekcja także dla Donalda Tuska
Cudzoziemcy
Kierowca musi mówić po polsku? Prawnicy oceniają nową usługę „Bolt lokalnie"
Internet i prawo autorskie
Masłowska zarzuca Englert wykorzystanie „kanapek z hajsem”. Prawnicy nie mają wątpliwości
Prawo karne
Małgorzata Manowska reaguje na decyzję prokuratury ws. Gizeli Jagielskiej
Nieruchomości
Wieczni prezesi spółdzielni mieszkaniowych zostaną? Spór o reformę
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama