Od prawie półtora roku wojewódzkie inspekcje farmaceutyczne walczą z niedozwolonymi reklamami aptek. Marketingowego zachęcania do kupna leków zabroniły ustawa refundacyjna i znowelizowane prawo farmaceutyczne. Ostatnio jednak skarg przybywa. O łamaniu przepisów donoszą sami farmaceuci. Tylko zachodniopomorska inspekcja od początku 2013 r. prowadzi ok. 120 postępowań.
Łamany zakaz
– Dotyczą głównie programów lojalnościowych oferowanych pacjentom, rozprowadzania gazetek promocyjnych czy wywieszania poza aptekami informacji o możliwości kupienia tańszych leków – mówi Maja Nizio, zastępca zachodniopomorskiego inspektora farmaceutycznego.
185
decyzji zakazujących reklamy wydały inspekcje farmaceutyczne w 2012 r
Nie mniej pracy mają wojewódzkie inspektoraty farmaceutyczne w Opolu i Warszawie. Pierwszy co miesiąc prowadzi po kilkanaście postępowań, a drugi dziesięć.