Reklama
Rozwiń
Reklama

Po rekomendacjach UOKiK wzrosła odpowiedzialność influencerów

Rekomendacje UOKiK ws. oznaczania reklamy w sieci mogą przełożyć się na odpowiedzialność odszkodowawczą względem klientów i konkurentów.

Publikacja: 12.10.2022 07:44

Po rekomendacjach UOKiK wzrosła odpowiedzialność influencerów

Foto: Adobe Stock

Rekomendacje prezesa UOKiK dotyczące oznaczania treści reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych ukazały się pod koniec września. To nie powszechnie obowiązujące prawo, ale odwołują się do licznych przepisów o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym oraz o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. UOKiK będzie je stosował, prowadząc postępowania w granicach swoich kompetencji.

Rekomendacje zawierają też definicje niewystępujące w ustawach, przede wszystkim samo pojęcie influencera (ale też mediów społecznościowych i obserwujących). Zdefiniowały je jako każdą osobę aktywnie prowadzącą media społecznościowe i komunikującą się z obserwatorami.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Spadki i darowizny
Czy spadek po rodzicach zawsze dzieli się po równo? Jak dziedziczy rodzeństwo?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Podatki
Podatnicy nabici w ulgę. Fiskus nie chce oddawać podatku mimo orzeczenia TK
Sądy i trybunały
Byli sędziowie i prokuratorzy bez immunitetów. Ważna uchwała Sądu Najwyższego
Sądy i trybunały
Prezes Izby Kontroli SN: spełnienie żądań ministra Żurka oznacza chaos
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Sądy i trybunały
Resort Waldemara Żurka chce przywrócić przepisy sprzed rządów PiS
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama