Reklama

Jerzy Haszczyński: W USA czuć zapach impeachmentu

Donald Trump jest prezydentem ledwie cztery miesiące, a już kilka razy otarł się o granicę, za którą nie ma już normalnej polityki.

Aktualizacja: 16.05.2017 20:28 Publikacja: 16.05.2017 20:24

Jerzy Haszczyński: W USA czuć zapach impeachmentu

Foto: AFP

Jest zaś tylko uporczywa walka o zachowanie urzędu, połączona z obserwowaniem, który z podwładnych czy z oficjalnych sojuszników (republikanów) przechodzi na drugą stronę. W tym czasie przeciwnicy rozpalają już pod kotłami, w których chcieliby przygotować impeachment. Zresztą te kotły czekały od ponurej dla nich listopadowej nocy, w czasie której dowiedzieli się o porażce Hillary Clinton.

Niestety, w najważniejszym państwie świata w tym samym czasie zaszło kilka niepokojących zjawisk. Po pierwsze, prezydent robi wszystko, by przeciwnicy nie przestali marzyć o usunięciu go ze stanowiska. W nietypowy sposób walczy ze służbami specjalnymi i prowadzi dziwny flirt z Rosjanami, którym właśnie ujawnił najtajniejsze informacje o terrorystach z tzw. Państwa Islamskiego. Trudno go też oderwać od Twittera, na którym rozprawia się z wrogami w nieprezydencki sposób. Po drugie, FBI po nagłym odwołaniu swojego szefa Jamesa Comeya najwyraźniej postanowiło zawalczyć z prezydentem.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Komentarze
Artur Bartkiewicz: Rządzenie zabójcze dla koalicjantów KO. Wybory będą wcześniej?
Komentarze
Bogusław Chrabota: Szczyt Wołodymyr Zełenski-Władimir Putin w Budapeszcie? Trzeba to zablokować
Komentarze
Artur Bartkiewicz: Gdy dzieje się historia, rząd i prezydent spierają się o to, kto ma krótsze spodenki
Komentarze
Jacek Czaputowicz: Karol Nawrocki pojedzie do Waszyngtonu jako petent, a nie podmiotowy lider
Komentarze
Estera Flieger: Konflikt Nawrockiego z Tuskiem to ściema. Żaden nie chciał lecieć do USA
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama