Płociński: Rynek potrzebuje telewizji Kurskiego

Prezes TVP ma rację, nie ma pluralizmu, gdy wszystkie media komentują politykę na jedno kopyto. Najlepiej by było, gdybyśmy mieli całą gamę spojrzeń do wyboru. Tylko jaka w tym wszystkim jest rola mediów publicznych?

Aktualizacja: 19.10.2017 15:18 Publikacja: 19.10.2017 15:12

Płociński: Rynek potrzebuje telewizji Kurskiego

Foto: Fotorzepa/ Wojciech Nieśpiałowski

Prezes Jacek Kurski w rozmowie z Marcinem Piaseckim opublikowanej w czwartkowej „Rzeczpospolitej” bez ogródek tłumaczy, dlaczego telewizja publiczna jest tak mocno propisowska. Mówi: „TVP po prostu stała się przeciwwagą dla TVN i Polsatu, które prawie już nie informują o pracach państwa i rządu, tylko zajmują się metodycznym zwalczaniem obozu rządzącego. Telewizja publiczna musi to równoważyć”.

Według Kurskiego efekty tej próby sił są znakomite, bo na rynku powstaje prawdziwy pluralizm. Tłumaczy, że nie powinno się rozpatrywać tego pluralizmu jedynie w ramach programów TVP, „tylko w bilansie wszystkich wiodących mediów elektronicznych w Polsce”.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Komentarze
Jacek Nizinkiewicz: Jacek Sutryk w rękach CBA to problemy dla KO, ale i dla narracji PiS
Komentarze
Artur Bartkiewicz: Dlaczego Radosław Sikorski nie zostanie kandydatem KO na prezydenta
Komentarze
Michał Szułdrzyński: Polacy dobrze rozumieją wiejący dziś wiatr historii
Komentarze
Michał Kolanko: Jak Szymon Hołownia psuje szyki Platformie
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Komentarze
Jacek Czaputowicz: Antyrepublikańska szarża premiera Donalda Tuska może Polskę drogo kosztować
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje