Rośnie dominacja zachodnich sieci w Polsce

Mimo coraz częstszych nawoływań do patriotyzmu zakupowego zdecydowanie wolimy sieci zagraniczne. W ubiegłym roku już niemal połowa badanych najczęściej odwiedzała sklepy Biedronki.

Aktualizacja: 15.01.2018 08:39 Publikacja: 14.01.2018 20:20

Rośnie dominacja zachodnich sieci w Polsce

Foto: materiały prasowe

Polacy są mało lojalnymi klientami i nie chcą się do konkretnych sieci za mocno przywiązywać. Z raportu firmy Market Side wynika, że w 2017 r. statystyczny dorosły konsument miesięcznie robił zakupy w czterech różnych sieciach handlowych, gdy w 2012 r. było to 2,5 sieci. Na bardzo podzielonym rynku jest jednak grupa mocnych liderów.

Wygrywa Biedronka, w jej sklepach w ciągu miesiąca zakupy robi aż 85 proc. Polaków. Dominację firmy widać też po właśnie ogłoszonych wstępnych wynikach finansowych za ubiegły rok.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Handel
Burberry ponosi duże straty. Brytyjska marka podjęła radykalne kroki
Handel
Ceny rosną najwolniej w tym roku. Dzięki sieciom handlowym
Handel
Allegro rozszerza program Smart
Handel
Donald Trump obniża cła na towary z Chin o najniższej wartości
Handel
Żabka pokazała wyniki. Akcje tanieją