Nike "dumne" z kampanii reklamowej z Kaepernickiem

Kontrowersyjna kampania reklamowa producenta odzieży sportowej Nike z Colinem Kaepernickiem okazała się sukcesem i napędziła sprzedaż koncernu.

Aktualizacja: 26.09.2018 21:32 Publikacja: 26.09.2018 14:24

Nike "dumne" z kampanii reklamowej z Kaepernickiem

Foto: Bloomberg

ula

Prezes firmy Mark Parker powiedział na konferencji prasowej, że jest zadowolony i dumny z kampanii i jej sukcesu.

Sprzedaż wzrosła nie tylko w Ameryce Północnej, ale na wszystkich rynkach, na których Nike sprzedaje swoje produkty.

Colin Kaepernick, były zawodnik NFL z drużyny San Francisco 49ers, który protestował przeciwko brutalności policji i dyskryminacji rasowej w USA, klękając podczas hymnu USA, stał się obiektem krytyki konserwatystów, a w szczególności prezydenta Donalda Trumpa, który nazwał go "son of a bitch" (skur...em) i domagał się jego zwolnienia.

Konserwatyści wezwali do bojkotu produktów Nike, a w internecie pojawiły się filmiki, na których palone są buty i koszulki z logo firmy.

Cała ta akcja okazała się kompletnym fiaskiem. Przychody firmy w drugim kwartale tego roku wzrosły o 10 procent, do 9,9 mld dolarów, licząc rok do roku. Zysk wzrósł o 15 procent, do ponad 1 mld dolarów - informuje BBC.

Sprzedaż w USA w drugim kwartale wzrosła o 6 procent, w Chinach o 24 procent, a w Europie, na Bliskim Wschodzie i Afryce łącznie o 11 procent.

Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Wojna handlowa wpędza sklepy w długi