Elemis to brytyjski producent luksusowych preparatów do pielęgnacji skóry, bardzo popularnych wśród Millenialsów i tzw. Pokolenia X. Marka zyskała mocno na popularności, gdy kilka lat temu Victoria Beckham pochwaliła olejek tej marki jako najlepszy na po ciążowe rozstępy. Elemis, który produkuje naturalne kosmetyki, powstał w 1990 roku.
Reinold Geiger, prezes L'Occitane powiedział agencji Reutera, że zakup nowej marki do portfolio sieci to największa akwizycja od wejścia na giełdę oraz duży krok na drodze do budowy grupy marek premium. Firma L'Occitane jest notowana na giełdzie w Hongkongu.
Francuska siec kupuje Elemis USA oraz Elemis Ltd od amerykańskiej firmy kosmetycznej Steiner Leisure Ltd. Do finalizacji transakcji ma dojść jeszcze w pierwszej połowie 2019 roku. L'Occitane zamierza sfinansować transakcje ze środków własnych oraz kredytów bankowych.
Dla francuskiej sieci zakup marki Elemis, to wzmocnienie na rynku w Stanach Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii. Natomiast nowy właściciel dla Elemis to szansa na wejście na rynek azjatycki - pisze agencja Reutera.