Duży wzrost sprzedaży porównywalnej w Dino

Przychody Dino Polska w I kwartale wyniosły 1,56 mld zł w porównaniu do 1,27 mld zł w tym samym okresie przed rokiem. Zysk netto wzrósł z kolei z 55,9 mln zł do blisko 67 mln zł.

Publikacja: 10.05.2019 09:09

Duży wzrost sprzedaży porównywalnej w Dino

Foto: AdobeStock

"Znacząca poprawa przychodów ze sprzedaży jest wynikiem rozwoju sieci sklepów Dino o nowe placówki oraz wzrostu przychodów w istniejącej sieci sklepów (like for like, LfL). Wzrost sprzedaży LfL w I kwartale 2019 r. wyniósł 5,0 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2018 r., kiedy to wyniósł on 20,3 proc.

Czynnikami wpływającymi na różnicę w poziomie sprzedaży LfL w I kwartałach 2019 r. i 2018 r. były: przesunięcie Świąt Wielkiejnocy, które poprzedza okres wzmożonych zakupów produktów spożywczych, z I kwartału 2018 r. do II kwartału 2019 r., 7 dni handlowych mniej (8 proc.) w I kwartale. 2019 r. w stosunku do I kw. 2018 r." - tłumaczy zarząd Dino.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Handel
Rozejm USA i Chin w wojnie handlowej. Doszło do porozumienia w sprawie ceł
Handel
Sukces w Genewie. USA-Chiny zawarły porozumienie po maratonie rozmów
Handel
Bruksela szykuje kontratak. Konsultuje cła na towary z USA i złoży skargę do WTO
Handel
Chiny i USA wracają do rozmów w sprawie ceł. Dojdzie do przełomu?
Handel
Donald Trump podał, ile powinny wynieść nowe cła na Chiny. W weekend ruszą rozmowy
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem