Aktualizacja: 20.11.2019 13:52 Publikacja: 20.11.2019 13:52
Foto: Adobe Stock
Ich stanowisko wzmocnił werdykt amerykańskiego Sądu Międzynarodowego Handlu w Nowym Jorku ogłoszony 18 listopada. że wygasło uprawnienie Trumpa w zastosowaniu sekcji 232 w śledztwie dotyczącym importu stali. Prezydent nie ogłosił w ostatni czwartek 14 listopada, gdy mijał termin, decyzji o cle 25 proc. w imporcie pojazdów z Unii, Japonii i Korei. Producenci spodziewali się tego, bo administracja rozmawia szerzej o handlu z Unią i Japonią.
W maju Trump zapowiedział 6-miesięczny okres negocjacji na podstawie tego fragmentu ustawy z 1962 r. o ochronie amerykańskiego przemysłu obronnego w czasach zimnej wojny. Uznał groźbę takiego cła za silne narzędzie wywierania presji na przeciwników. Wstępna umowa handlowa z Japonią z września nie rozwiązała jednak kwestii handlu samochodami, rozmowy z Unia formalnie nie zaczęły się, bo strony nie potrafią ustalić ich zakresu.
USA i Chiny zgodziły się podczas negocjacji w Genewie na wzajemne obniżenie karnych ceł o 115 pkt proc. na 90 dn...
USA i Chiny osiągnęły porozumienie w sprawie ograniczenia deficytu handlowego, twierdzą urzędnicy amerykańscy. S...
Na wypadek fiaska negocjacji z Trumpem, Komisja Europejska tworzy warty 95 mld euro wykaz towarów importowanych...
Sekretarz skarbu Scott Bessent oraz przedstawiciel handlowy USA Jamieson Greer rozpoczęli spotkania w Genewie z...
Tuż przed zaplanowanymi na najbliższy weekend rozmowami przedstawicieli rządów Chin i USA Donald Trump poinformo...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas