Reklama

Sekcja 232 wobec aut nie ma już zastosowania

Minął już termin pozwalający Donaldowi Trumpowi użyć sekcji 232 ustawy o rozwoju handlu z 1962 r. do nałożenia cła na samochody i części. Będzie musiał znaleźć inne wyjście, jeśli zależy mu na tym cle — stwierdzili eksperci

Publikacja: 20.11.2019 13:52

Sekcja 232 wobec aut nie ma już zastosowania

Foto: Adobe Stock

Ich stanowisko wzmocnił werdykt amerykańskiego Sądu Międzynarodowego Handlu w Nowym Jorku ogłoszony 18 listopada. że wygasło uprawnienie Trumpa w zastosowaniu sekcji 232 w śledztwie dotyczącym importu stali. Prezydent nie ogłosił w ostatni czwartek 14 listopada, gdy mijał termin, decyzji o cle 25 proc. w imporcie pojazdów z Unii, Japonii i Korei. Producenci spodziewali się tego, bo administracja rozmawia szerzej o handlu z Unią i Japonią.

W maju Trump zapowiedział 6-miesięczny okres negocjacji na podstawie tego fragmentu ustawy z 1962 r. o ochronie amerykańskiego przemysłu obronnego w czasach zimnej wojny. Uznał groźbę takiego cła za silne narzędzie wywierania presji na przeciwników. Wstępna umowa handlowa z Japonią z września nie rozwiązała jednak kwestii handlu samochodami, rozmowy z Unia formalnie nie zaczęły się, bo strony nie potrafią ustalić ich zakresu.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
USA wszczynają dochodzenie w sprawie przestrzegania przez Chiny umowy handlowej z 2020 r.
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Handel
Premier Kanady odpowiada Donaldowi Trumpowi. Jest gotowy wznowić rozmowy handlowe
Handel
Trump zerwał rozmowy handlowe z Kanadą. Oburzyła go „oszukańcza reklama”
Handel
Beata Javorcik: Chińskie wyzwanie dla Europy Środkowo-Wschodniej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Handel
Trump grozi Chinom cłami, ale planuje spotkanie z Xi. USA i Chiny wracają do rozmów
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama