Szef sieci detalicznej domaga się jednolitych cen w Europie

Frans Muller, prezes Ahold Delhaize uważa, że producenci podważają zalety wspólnego rynku.

Aktualizacja: 03.12.2019 13:31 Publikacja: 03.12.2019 13:25

Frans Muller, prezes Ahold Delhaize

Frans Muller, prezes Ahold Delhaize

Foto: www.aholddelhaize.com

Zdaniem Fransa Mullera, prezesa sieci Ahold Delhaize producenci niepotrzebnie komplikują system dostaw i podważają tym samym zalety wspólnego rynku europejskiego.

- Konsumenci powinni zdawać sobie sprawę, że większość markowych produktów dużych producentów jest wytwarzana tylko w trzech fabrykach. Dlaczego więc są różne ceny na każdym z 27 rynków krajowych? Dlaczego nie podążamy w kierunku jednolitych cen w Europie? Jeśli moglibyśmy uprościć sprawy, to ułatwiłoby nam życie – mówił Frans Muller w wywiadzie dla German Retail Blog.

Zdaniem Mullera różnice w cenach to podważanie zalet jednolitego rynku oraz niepotrzebne komplikowanie łańcuchów dostaw. Odrzuca on przy tym, że wina za to może leżeć po stronie detalistów, argumentując, że sieci detaliczne są „bardziej niż otwarte” na większą przejrzystość cen. Prezes Ahold Delhaize chciałby, by ceny dla klientów były bardziej przejrzyste.

- Bardzo trudno jest zrozumieć klientom, dlaczego ktoś we Francji może przekroczyć tylko jedną granicę, by znaleźć tańszą o 25 procent puszkę z napojem. Prosimy o większą spójność i przejrzystość cen – mówił Muller.

Wypowiedź dotycząca jednolitych cen była równocześnie obroną grup zakupowych, których członkiem jest koncern. AMS Sourcing (dla marek własnych) i Coopernic (dla marek premium) były ostatnio krytykowane przez producentów za żądania dotyczące cen i warunków dostaw.

Prezes Muller nie wspomniał w wywiadzie, czy za jednolitymi cenami powinny iść również jednolite wynagrodzenia minimalne na wszystkich 27 rynkach krajowych.

Do Ahold Delhaize należą takie sieci detaliczne, jak Albert, Delhaize, Mega Image. Koncern ma także udziały w portugalskiej sieci Pingo Doce, która jest wspólnym przedsięwzięciem z Jeronimo Martins. Łącznie Ahold Delhaize zatrudnia ponad 372 tysiące ludzi i ma przeszło 6,7 tysiąca sklepów.

Handel
Kradzieży sklepowych znów więcej. Tylko część jest zgłaszana
Handel
USA i Wielka Brytania mają umowę handlową
Handel
Znów mocny szturm na promocje. Sklepy ostro walczą o klientów
Handel
Lepszy handel w Europie niż w USA
Handel
Amerykańsko-chińskie rozmowy handlowe zaczną się w Szwajcarii
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku