Reklama
Rozwiń

Plastik staje się wrogiem publicznym

Kilkanaście dużych firm – sieci sklepów oraz producentów – zawiązuje Polski Pakt Plastikowy. Chcą zmieniać sposób używania tworzyw sztucznych.

Aktualizacja: 09.09.2020 21:15 Publikacja: 09.09.2020 21:00

Plastik staje się wrogiem publicznym

Foto: Adobe Stock

Projekt powołany jest w ramach globalnej inicjatywy Fundacji Ellen MacArthur. Szczegóły inicjatywy mają być ogłoszone w czwartek, ale wiadomo, że tworzą ją firmy takie jak Biedronka, Lidl, Carrefour, Danone, Kaufland, LPP, Nestlé, Santander czy Unilever. To na obecnym etapie rozwoju projektu kilkanaście firm, ale tylko one odpowiadają za 20 proc. wszystkich opakowań z tworzyw sztucznych wprowadzanych obecnie na nasz rynek. Trzy główne cele to eliminacja opakowań nadmiernych, zmniejszenie o 30 proc. użycia pierwotnych tworzyw w opakowaniach i od 2025 wypuszczanie tylko opakowań, które w 100 proc. nadają się do ponownego wykorzystania lub recyklingu.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Handel
Mrożonki kupujemy nie tylko w czasie upałów. Lody nie są jedynym hitem
Handel
Cła Trumpa mogą uderzyć w hossę na giełdzie w Tokio
Handel
Donald Trump ogłasza sukces i umowę handlową z Wietnamem. Brak potwierdzenia
Handel
Spłonęło centrum logistyczne LPP w Rumunii. Przenosiny do Polski
Handel
Co z umowami handlowymi z USA? Biały Dom może przedłużyć termin zakończenia negocjacji