Plastik staje się wrogiem publicznym

Kilkanaście dużych firm – sieci sklepów oraz producentów – zawiązuje Polski Pakt Plastikowy. Chcą zmieniać sposób używania tworzyw sztucznych.

Aktualizacja: 09.09.2020 21:15 Publikacja: 09.09.2020 21:00

Plastik staje się wrogiem publicznym

Foto: Adobe Stock

Projekt powołany jest w ramach globalnej inicjatywy Fundacji Ellen MacArthur. Szczegóły inicjatywy mają być ogłoszone w czwartek, ale wiadomo, że tworzą ją firmy takie jak Biedronka, Lidl, Carrefour, Danone, Kaufland, LPP, Nestlé, Santander czy Unilever. To na obecnym etapie rozwoju projektu kilkanaście firm, ale tylko one odpowiadają za 20 proc. wszystkich opakowań z tworzyw sztucznych wprowadzanych obecnie na nasz rynek. Trzy główne cele to eliminacja opakowań nadmiernych, zmniejszenie o 30 proc. użycia pierwotnych tworzyw w opakowaniach i od 2025 wypuszczanie tylko opakowań, które w 100 proc. nadają się do ponownego wykorzystania lub recyklingu.

Pozostało 80% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wojna handlowa wpędza sklepy w długi
Handel
To będą drogie święta. I musimy się do tego przyzwyczaić
Handel
Zalando chce przejąć konkurencyjny sklep internetowy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Polacy ruszyli na luksusowe zakupy