Popularna sieć odzieżowa Forever 21 uratowana. Trzej nowi inwestorzy

Sieć Forever 21 została uratowana przed bankructwem przez trzech inwestorów, którzy chcą rozwijać biznes na rynkach międzynarodowych.

Publikacja: 20.02.2020 13:44

Popularna sieć odzieżowa Forever 21 uratowana. Trzej nowi inwestorzy

Foto: Bloombeg

ula

Trzech nowych właścicieli popularnej sieci odzieżowej to holding odzieżowy Authentic Brands, oraz dwóch deweloperów powierzchni komercyjnych: Simon Property i Brookfield Property, którzy są jednocześnie największymi wierzycielami firmy. Chcą nie tylko rozszerzyć działalność na rynkach zagranicznych, ale też utrzymać sieć 448 sklepów w USA - informuje BBC.

We wrześniu 2019 roku siec Forever 21 wystąpiła do sądu z wnioskiem o upadłość. Dotychczasowi właściciele zdecydowali się na zamknięcie wielu nierentownych sklepów poza granicami Stanów Zjednoczonych.

Sieć zmaga się ze spadkiem sprzedaży i kryzysem gotówkowym. Podobnie jak większość konkurentów - w tym także Zara i H&M - mocno traci z powodu sklepów internetowych, które odbierają jej klientów.

Teraz nowi właściciele maja duże plany i poza ubraniami chcą sprzedawać także nowe linie biżuterii, obuwia oraz torebek.

Marka Forever 21 powstała w Los Angeles w Stanach Zjednoczonych 1984 roku. Założyło ją koreańskie małżeństwo Jin Sook i Do Won Chang. Sieć ma obecnie niemal 600 sklepów w 57 krajach na całym świecie.

Jeszcze do niedawna majątek Jin Sook i Do Won Chang wyceniany był na 5,9 mld dolarów. Jednak po rtm jak w 2018 roku sprzedaż sieci mocno spadła, bo  o 20-25 proc. ich majątek skurczył się do 1,6 mld dolarów - po 800 mln na osobę.

Handel
Majówka 2025: Czy 1 i 3 maja sklepy będą otwarte? Gdzie zrobimy zakupy?
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Co dręczy polskiego konsumenta? Jeden czynnik jest najsilniejszy od dwóch lat
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne