Malezyjska sieć MR.DIY potwierdziła, że wchodzi do Polski. Co sprzedaje?

Malezyjska sieć MR.DIY z artykułami dla domu i do majsterkowania oficjalnie potwierdza, że otwiera pierwsze sklepy w Polsce. Zapowiada się ostra walka, np. z Pepco czy Action.

Publikacja: 09.10.2024 14:06

Malezyjska sieć MR.DIY potwierdziła, że wchodzi do Polski. Co sprzedaje?

Foto: Adobe Stock

MR.DIY ogłosiła swoje wejście do Polski. Sieć dyskontów niespożywczych w listopadzie i grudniu tego roku otworzy cztery sklepy: w Zabrzu, Krakowie, Piotrkowie Trybunalskim i Bielsku-Białej. Tym samym malezyjska sieć handlowa rozszerza swój globalny zasięg do 13 krajów.

Malezyjska sieć MR.DIY w Polsce

- Polska jest krajem oferującym sieciom handlowym atrakcyjne możliwości. Rynek wykazuje wyraźne oznaki wzrostu, o czym świadczą rosnące obroty najemców i z roku na rok coraz lepsza odwiedzalność placówek handlowych. Jesteśmy szczególnie zadowoleni z poziomu sprzedaży w sektorze dom i ogród, co jest podstawą do stabilnego i zrównoważonego wzrostu naszego biznesu - mówi Leo Gan, odpowiedzialny za rozwój w MR.DIY.

Ta malezyjska sieć handlowa rozpoczęła działalność w 2005 r. od sklepu z narzędziami. Dziś ma ponad 4 tys. sklepów na świecie. Działa w Malezji, Tajlandii, Brunei, Indonezji, Singapurze, Filipinach, Wietnamie, Kambodży, Indiach, Bangladeszu, Turcji i Hiszpanii. Polska jest trzecim w Europie rynkiem, gdzie się pojawi. 

Oferta dostępna w sklepach sieci obejmuje m.in. narzędzia, artykuły gospodarstwa domowego i elektryczne, niezbędne artykuły do majsterkowania, akcesoria papiernicze, zabawki.

Czytaj więcej

Jesień rosnących cen. I to mimo wojny dyskontów

Do końca pierwszego kwartału 2025 roku MR.DIY zamierza otworzyć w Polsce łącznie 10 sklepów. - Rozwój naszej sieci zapewni klientom większy wybór jakościowego asortymentu, a także stworzy nowe miejsca pracy, co pozytywnie wpłynie na lokalne rynki - mówi Leo Gan.

Firma podkreśla, że wejście MR.DIY na polski rynek to nie tylko strategiczny krok w globalnej ekspansji marki. - Będziemy stale rozwijać naszą ofertę, na bieżąco analizować zmieniające się oczekiwania i trendy. Wnioski z tych badań znajdą odzwierciedlenie na naszych półkach - zapewnia Magdalena Nazarewicz, dyrektor ds. rozwoju biznesu w spółce MR.DIY POLAND.

MR.DIY powalczy z Pepco i Action

Firma wchodzi na rynek, który jest już mocno podzielony. Z jednej strony mamy szeroką ofertę marketów budowlanych, które również oferują kategorie, na jakie stawia nowa sieć. To choćby Castorama, Leroy Merlin czy Bricomarche, które właśnie otworzyło 20 placówkę w tym roku. Łącznie pod szyldem Bricomarché funkcjonuje już 212 punktów sprzedaży w Polsce.

Rozwija się także szwedzka Jula, która na początku września uruchomiła 22 sklep w kraju. – Przed nami kolejne otwarcia, w tym także w Kielcach, gdzie z przyczyn od nas niezależnych musieliśmy zamknąć jeden z naszych sklepów. Właściciel obiektu zmienia koncept galerii, a nam skończyła się umowa najmu – mówi Arnold Brzeziński z Jula Poland.

Malezyjska sieć będzie konkurować również z ogromną liczbą dyskontów przemysłowych jak Pepco, Action, Woolworth czy Dealz. Każdy z nich ma w ofercie domowe akcesoria, do tego atrakcyjne ceny i wciąż pojawiające się na półkach nowe produkty. To, w połączeniu z ogromną ofertą taniej odzieży, powoduje, że sklepy te odwiedzają miliony Polaków.

MR.DIY ogłosiła swoje wejście do Polski. Sieć dyskontów niespożywczych w listopadzie i grudniu tego roku otworzy cztery sklepy: w Zabrzu, Krakowie, Piotrkowie Trybunalskim i Bielsku-Białej. Tym samym malezyjska sieć handlowa rozszerza swój globalny zasięg do 13 krajów.

Malezyjska sieć MR.DIY w Polsce

Pozostało 91% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
IKEA pożegnała Rosję. Sprzedała „klucz" do rosyjskiego rynku
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Handel
Rynek paczek ucierpi przez Trumpa. Polskę zaleją nie tylko chińskie produkty, ale też operatorzy?
Handel
Sklepy mogą się rozczarować czarnym piątkiem
Handel
To początek końca The Body Shop? Firma zbankrutowała na kolejnym rynku
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Handel
Wolne w Wigilię dzieli Polaków
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni