Problem z darmowymi zwrotami. „Wardrobing” staje się plagą

Zakupy online produktów, aby tylko pochwalić się w mediach społecznościowych lub jednorazowo założyć na imprezę, a następnie odesłać do sklepu – to zjawisko przybiera na sile. Prym w tym procederze wiedzie pokolenie 25–34-latków.

Publikacja: 24.09.2024 04:30

Problem z darmowymi zwrotami. „Wardrobing” staje się plagą

Kobieta ogląda ubrania w garderobie

Foto: AdobeStock

Zjawisko celowych, nieuczciwych zwrotów e-zakupów nad Wisłą osiąga coraz większą skalę. Kupowanie głównie odzieży, zwłaszcza marek premium, by założyć ją – bez zdejmowania metek – a następnie zwrócić do sklepu, to tzw. wardrobing. Jak wskazują najnowsze dane SW Research, które „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza, „wardrobing” regularnie praktykuje co piąta młoda osoba robiąca zakupy w sieci. E-sklepy mają problem, bo opcja darmowych zwrotów sprawia, że są zalewane towarami, które wracają od klientów.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Handel
Niemieccy giganci handlowi planują fuzję po 60 latach podziału
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Handel
Haribo ostrzega i wycofuje żelki „Happy Cola”. Konopie w słodyczach
Handel
Szwajcaria też traci na cłach Donalda Trumpa
Handel
Polacy liderami wzrostu wydatków internetowych. Mistrzowie okazji
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Handel
Gospodarka Rosji się zamyka. Wraca do czasów sowieckich
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont