Reklama

Chiny, Wietnam, Malezja czy Indonezja to perspektywiczne dla polskiego eksportu kierunki w Azji Południowo-Wschodniej

Szansą dla polskich firm jest wzrost gospodarczy w południowo-wschodniej części kontynentu.

Publikacja: 25.01.2016 20:00

Perspektywicznymi rynkami dla polskiego eksportu są Chiny, ale też m.in.Wietnam, Malezja czy Indonez

Perspektywicznymi rynkami dla polskiego eksportu są Chiny, ale też m.in.Wietnam, Malezja czy Indonezja

Foto: Fotorzepa/Marian Zubrzycki

Nie tylko Chiny, ale też Wietnam, Malezja czy Indonezja to perspektywiczne dla polskiego eksportu kierunki w Azji Południowo-Wschodniej. Wszystkie te gospodarki szybko rosną, włącznie z chińską, gdzie tempo wzrostu co prawda słabnie, ale wciąż sięga 7 proc.

Na tle gigantycznych Chin zwłaszcza rynek wietnamski jest niedoceniany. Tymczasem PKB tego kraju dynamicznie rośnie, w 2014 r. o 5,6 proc., o 0,6 pkt proc. więcej niż dwa lata wcześniej. Jak na razie wartość polskiego eksportu na ten rynek jest niewielka – według danych Ministerstwa Rozwoju za 11 miesięcy 2015 r. było to 183,7 mln euro. Ale w porównaniu z rokiem 2014 eksport do Wietnamu bardzo mocno wzrósł – z poziomu 116,9 mln euro w tym okresie 2014 r., czyli o prawie 57 proc.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama