Reklama
Rozwiń
Reklama

Patriotyzm zakupowy to też ekologia. Jak Polacy kupują

Ponad 50 proc. badanych deklaruje, iż unika działań szkodliwych dla środowiska oraz stara się wybierać krajowe, a nie importowane produkty.

Aktualizacja: 01.12.2020 06:11 Publikacja: 30.11.2020 21:00

Patriotyzm zakupowy to też ekologia. Jak Polacy kupują

Foto: Adobe Stock

Pandemia spowodowała duże zmiany w świadomości ekologicznej Polaków. 59 proc. z nas wybiera częściej produkty krajowe, 57 proc. unika szkodzących środowisku – wynika z badania ARC Rynek i Opinia dla Szkoły Głównej Handlowej. 48 proc. przyznaje, że przy wyborze między dwoma produktami ostatecznie decydują kryteria ekologiczne, 44 proc. bardziej zwraca uwagę, czy opakowania są do recyklingu.

– W okresie pandemii stajemy się bardziej refleksyjni i odpowiedzialni za nasze zachowania. Wyniki badań wskazują na zmianę zachowań w kierunku społecznie odpowiedzialnych. Czy te deklaracje zapiszą się trwale w naszych postawach – mówi prof. Anna Dąbrowska, kierownik Katedry Badań Zachowań Konsumentów SGH.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Potężna fuzja znanych producentów farb. Powstanie gigant wart 25 miliardów dolarów
Handel
Polacy pokochali roboty sprzątające. Nie szczędzą na ich zakupie
Handel
Trump obniża cła na wybrane produkty spożywcze
Handel
Nowa umowa handlowa USA–Szwajcaria: cła w dół, inwestycje w górę
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Handel
Tanieją samochody. W salonach ruszyły wyprzedaże
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama