Znana japońska marka odzieżowa Uniqlo otwiera pierwszy sklep w Polsce

We czwartek rusza flagowy salon japońskiej marki odzieżowej, o wejściu której na nasz rynek spekulowano od co najmniej kilku lat.

Publikacja: 26.10.2022 11:15

Znana japońska marka odzieżowa Uniqlo otwiera pierwszy sklep w Polsce

Foto: Adobe Stock

Dwupoziomowy salon znajduje się Warszawie, w ramach Domów Towarowych Wars Sawa Junior. Na 800 mkw. znajdą się kolekcje dla kobiet, mężczyzn, dzieci i niemowląt.

Marka Uniqlo należy do holdingu Fast Retailing, jednego z wiodących japońskich koncernów z siedzibą w Tokio. Uniqlo jest największą z ośmiu marek w portfelu firmy, pozostałe to GU, Theory, PLST (Plus T), Comptoir des Cotonniers, Princesse tam.tam, J Brand i Helmut Lang. Przy globalnej sprzedaży rocznej na poziomie ok. 2,13 bln jenów (19,4 mld dol.) grupa jest jednym z największych koncernów odzieżowych na świecie.

Choć pandemia zmieniła model handlu i sprzedaż także odzieży przechodzi coraz mocniej do kanału internetowego, marka Uniqlo cały czas otwiera nowe sklepy wielkopowierzchniowe na całym świecie. Obecnie spółka ma ich ponad 2,3 tys. w Japonii, Azji, Europie i Ameryce Północnej.

Czytaj więcej

Black Friday może być rozczarowaniem dla klientów

- Wierzę, że nasze produkty przypadną do gustu polskim klientom - mówi Agata Bojas, General Manager Uniqlo Poland.

Według danych Euromonitor International obroty specjalistycznych sklepów z odzieżą i obuwiem w 2021 r. przekroczyły 25 mld zł. Były co prawda ponad 8 proc. wyższe niż w pandemicznym 2020 r., ale wciąż sporo niższe niż wcześniej. Równocześnie już ponad 8 mld zł wydano na takiego produkty tylko w sklepach internetowych, co w połączeniu jeszcze ze sprzedażą na platformach typu marketplace pokazuje, w jakim kierunku zmienia się ten ogromny rynek.

W latach 2006-2019 wartość sprzedaży w specjalistycznych sklepach rosła średnio o 2,5 proc. rocznie, po czym nastąpił spadek w latach 2020 i 2021.

Dwupoziomowy salon znajduje się Warszawie, w ramach Domów Towarowych Wars Sawa Junior. Na 800 mkw. znajdą się kolekcje dla kobiet, mężczyzn, dzieci i niemowląt.

Marka Uniqlo należy do holdingu Fast Retailing, jednego z wiodących japońskich koncernów z siedzibą w Tokio. Uniqlo jest największą z ośmiu marek w portfelu firmy, pozostałe to GU, Theory, PLST (Plus T), Comptoir des Cotonniers, Princesse tam.tam, J Brand i Helmut Lang. Przy globalnej sprzedaży rocznej na poziomie ok. 2,13 bln jenów (19,4 mld dol.) grupa jest jednym z największych koncernów odzieżowych na świecie.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Kończy się czas wielkich promocji w sklepach. Specjalne oferty w innych kanałach
Handel
Żabka szuka franczyzobiorców na ukraińskich portalach
Handel
Brexit uderza w import żywności. Brytyjczycy narzekają na nowe przepisy
Handel
Kanadyjski rząd chce ściągnąć dyskonty. Na liście właściciele Biedronki i Lidla
Handel
VAT uderzył, ceny rosną już mocniej niż w marcu