Sklepy odzieżowe nadal w dołku, nie odrobiły strat

Ich obroty są wciąż o 3 mld zł niższe niż przed pandemią, co oznacza wielkie wyzwanie, choćby dla centrów handlowych. Obroty w internecie rosną za to coraz szybciej – to już rynek za ponad 8 mld zł.

Publikacja: 20.04.2022 21:00

Sklepy odzieżowe nadal w dołku, nie odrobiły strat

Foto: Adobe Stock

Według najnowszych danych Euromonitor International, które „Rzeczpospolita” opisuje jako pierwsza, wynika, że obroty specjalistycznych sklepów z odzieżą i obuwiem w 2021 r. przekroczyły 25 mld zł. Były, co prawda, ponad 8 proc. wyższe niż w pandemicznym 2020 r., ale wciąż sporo niższe niż wcześniej. Równocześnie już ponad 8 mld zł wydano na takie produkty tylko w sklepach internetowych, co w połączeniu ze sprzedażą na platformach typu marketplace pokazuje, w jakim kierunku zmienia się ten ogromny rynek.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Handel
Polskie marki wygrywają z zagraniczną konkurencją
Handel
UE proponuje USA pokój. I szykuje się na wojnę
Handel
Polacy kupują Gucci i Louis Vuitton także z drugiej ręki
Handel
CCC odwołało debiut Modivo na GPW. Akcje zyskują po wstępnych wynikach kwartału
Handel
Masło nadal liderem drożyzny w Polsce