Zakaz reklam i promocji czipsów i słodyczy. Brytyjczycy mają jeść zdrowo

Brytyjczycy zamierzają ostro walczyć ze śmieciowym jedzeniem, by ograniczyć zdrowotne skutki nadmiernego spożycia cukru i tłuszczów. Zakazane mają być między innymi promocje zachęcające do kupowania dużych ilości niezdrowych przekąsek.

Aktualizacja: 28.12.2020 13:22 Publikacja: 28.12.2020 10:14

Zakaz reklam i promocji czipsów i słodyczy. Brytyjczycy mają jeść zdrowo

Foto: Adobe Stock

Od kwietnia 2022 roku w brytyjskich sklepach nie będzie można już sprzedawać chipsów w promocji "dwa w cenie jednego" a w restauracjach muszą zniknąć promocje pozwalające na dolewanie bez ograniczeń słodkich, gazowanych napojów - informuje agencja Reutera.

Brytyjski rząd postanowił, że czas uporać sobie z jednym z największych problemów społecznych w Wielkiej Brytanii, gdzie niemal 2/3 dorosłych ma nadwagę a jedna trzecia dzieci kończących szkoły podstawowe ma problem z nadwagą lub jest otyłych.

Rząd chce nie tylko zakazać promocji zachęcających do kupowania dużej ilości niezdrowych przekąsek i napojów, ale także wprowadzi regulacje jakich produktów nie będzie wolno reklamować a także chce zlikwidować stojaki z przekąskami - słonymi słodkimi, które znajdują się przy samych kasach lub wzdłuż alejek w których ustawiają się kolejki do kas, a także przy samych wejściach do sklepów.

Adobe Stock

„Ograniczamy promocje i wprowadzamy szereg środków, aby ułatwić konsumentom zdrowy wybór. Stworzenie środowiska, które pomaga regularnie jeść zdrowszą żywność, ma kluczowe znaczenie dla poprawy stanu zdrowia narodu "- powiedział minister zdrowia publicznego Jo Churchill.

Pierwsze propozycje ograniczenia promocji niezdrowej żywności padły już w lipcu tego roku. Wtedy to rząd zaproponował zakaz sprzedaży typu" kup jeden, dostaniesz dwa" oraz wprowadzenie zakazu reklam niezdrowej żywności w telewizji przed godziną 21, tak by ograniczyć wpływ reklam na dzieci, które najczęściej domagają się słodkich lub słonych snacków. Jednak w zeszłym miesiącu rząd poinformował, że zamierza wprowadzić całkowity zakaz reklam niezdrowych przekąsek - w telewizji i w internecie - pisze Reuters.

Rząd przygotowuje także wytyczne czym są niezdrowe przekąski i żywność. Definicja żywności i napojów o wysokiej zawartości tłuszczu lub cukru będzie oparta na istniejących wytycznych, ale obejmuje takie produkty, jak czekolada i słodycze, chipsy, napoje bezalkoholowe i słodkie napoje mleczne lub sokowe, ciasta, ciasta i puddingi, herbatniki, płatki zbożowe, jogurty, pizza, dania gotowe i frytki - pisze "The Guardian".

Przedstawicielka organizacji Diabetes UK, zajmującej się problemem cukrzycy, Helen Kirrane powiedziała, że działania rządu to "krok w dobrym kierunku" i pomogą one Brytyjczykom w dokonywaniu lepszych i zdrowszych wyborów żywieniowych.

Od kwietnia 2022 roku w brytyjskich sklepach nie będzie można już sprzedawać chipsów w promocji "dwa w cenie jednego" a w restauracjach muszą zniknąć promocje pozwalające na dolewanie bez ograniczeń słodkich, gazowanych napojów - informuje agencja Reutera.

Brytyjski rząd postanowił, że czas uporać sobie z jednym z największych problemów społecznych w Wielkiej Brytanii, gdzie niemal 2/3 dorosłych ma nadwagę a jedna trzecia dzieci kończących szkoły podstawowe ma problem z nadwagą lub jest otyłych.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Bez alkoholu nie ma w Polsce grilla
Handel
Polacy coraz chętniej kupują używane produkty. Które firmy już to zauważyły?
Handel
Rząd Orbana skarży sieć sklepów. Uważa, że został zniesławiony
Handel
W niedzielę, 28 kwietnia, sklepy otwarte. Okazja do zaopatrzenia się na majówkę
Handel
Kończy się czas wielkich promocji w sklepach. Specjalne oferty w innych kanałach
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił