Zakaz reklam i promocji czipsów i słodyczy. Brytyjczycy mają jeść zdrowo

Brytyjczycy zamierzają ostro walczyć ze śmieciowym jedzeniem, by ograniczyć zdrowotne skutki nadmiernego spożycia cukru i tłuszczów. Zakazane mają być między innymi promocje zachęcające do kupowania dużych ilości niezdrowych przekąsek.

Aktualizacja: 28.12.2020 13:22 Publikacja: 28.12.2020 10:14

Zakaz reklam i promocji czipsów i słodyczy. Brytyjczycy mają jeść zdrowo

Foto: Adobe Stock

ula

Od kwietnia 2022 roku w brytyjskich sklepach nie będzie można już sprzedawać chipsów w promocji "dwa w cenie jednego" a w restauracjach muszą zniknąć promocje pozwalające na dolewanie bez ograniczeń słodkich, gazowanych napojów - informuje agencja Reutera.

Brytyjski rząd postanowił, że czas uporać sobie z jednym z największych problemów społecznych w Wielkiej Brytanii, gdzie niemal 2/3 dorosłych ma nadwagę a jedna trzecia dzieci kończących szkoły podstawowe ma problem z nadwagą lub jest otyłych.

Rząd chce nie tylko zakazać promocji zachęcających do kupowania dużej ilości niezdrowych przekąsek i napojów, ale także wprowadzi regulacje jakich produktów nie będzie wolno reklamować a także chce zlikwidować stojaki z przekąskami - słonymi słodkimi, które znajdują się przy samych kasach lub wzdłuż alejek w których ustawiają się kolejki do kas, a także przy samych wejściach do sklepów.

Foto: Adobe Stock

„Ograniczamy promocje i wprowadzamy szereg środków, aby ułatwić konsumentom zdrowy wybór. Stworzenie środowiska, które pomaga regularnie jeść zdrowszą żywność, ma kluczowe znaczenie dla poprawy stanu zdrowia narodu "- powiedział minister zdrowia publicznego Jo Churchill.

Pierwsze propozycje ograniczenia promocji niezdrowej żywności padły już w lipcu tego roku. Wtedy to rząd zaproponował zakaz sprzedaży typu" kup jeden, dostaniesz dwa" oraz wprowadzenie zakazu reklam niezdrowej żywności w telewizji przed godziną 21, tak by ograniczyć wpływ reklam na dzieci, które najczęściej domagają się słodkich lub słonych snacków. Jednak w zeszłym miesiącu rząd poinformował, że zamierza wprowadzić całkowity zakaz reklam niezdrowych przekąsek - w telewizji i w internecie - pisze Reuters.

Rząd przygotowuje także wytyczne czym są niezdrowe przekąski i żywność. Definicja żywności i napojów o wysokiej zawartości tłuszczu lub cukru będzie oparta na istniejących wytycznych, ale obejmuje takie produkty, jak czekolada i słodycze, chipsy, napoje bezalkoholowe i słodkie napoje mleczne lub sokowe, ciasta, ciasta i puddingi, herbatniki, płatki zbożowe, jogurty, pizza, dania gotowe i frytki - pisze "The Guardian".

Przedstawicielka organizacji Diabetes UK, zajmującej się problemem cukrzycy, Helen Kirrane powiedziała, że działania rządu to "krok w dobrym kierunku" i pomogą one Brytyjczykom w dokonywaniu lepszych i zdrowszych wyborów żywieniowych.

Od kwietnia 2022 roku w brytyjskich sklepach nie będzie można już sprzedawać chipsów w promocji "dwa w cenie jednego" a w restauracjach muszą zniknąć promocje pozwalające na dolewanie bez ograniczeń słodkich, gazowanych napojów - informuje agencja Reutera.

Brytyjski rząd postanowił, że czas uporać sobie z jednym z największych problemów społecznych w Wielkiej Brytanii, gdzie niemal 2/3 dorosłych ma nadwagę a jedna trzecia dzieci kończących szkoły podstawowe ma problem z nadwagą lub jest otyłych.

Handel
Świat nadal handluje z Rosją. Które firmy są na liście wstydu?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wojna handlowa wpędza sklepy w długi
Handel
Handel jest najbardziej zadłużoną branżą. Powodem wojna sieci dyskontów
Handel
Trudna walka o modę w skali XXL
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Handel
W sklepach na dobre zaczyna się świąteczne szaleństwo