Luksusowe marki nie sprzedają sie w Polsce najlepiej

Miejsce zakupu przestaje mieć znaczenie. Coraz więcej Polaków po towary z wyższej półki wybiera się do tanich sieci, a nie do luksusowych salonów.

Publikacja: 20.10.2016 20:18

Luksusowe marki nie sprzedają sie w Polsce najlepiej

Foto: Bloomberg

Ogromne zmiany w zwyczajach zakupowych Polaków postępują. Kanały sprzedaży się przenikają, a konsumenci nie przywiązują już wagi ani do konkretnych sieci, ani sklepów. Nie tylko jeśli chodzi o żywność, ale także towary z wyższej półki.

– Globalnie rynek dóbr luksusowych rośnie, a decyduje o tym demografia. Więcej ludzi staje się bogatych, szczególnie Chińczyków. Jednocześnie na rynku widać trendy, które nazywamy trading-up i trading-down. Konsumenci nie chcą przepłacać za coś, co nie daje poczucia różnicy – mówi Pierre Mercier, starszy partner z Boston Consulting Group.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Przesyłki z Chin i Hongkongu droższe. Bruksela i Paryż śladem USA
Handel
Puściej pod choinką w Boże Narodzenie 2025. Cios w Świnkę Peppę i Teletubisie
Handel
Deeskalacja wojny celnej między USA a Chinami. Pekin rozważa ofertę Białego Domu
Handel
Majówka 2025: Czy 1 i 3 maja sklepy będą otwarte? Gdzie zrobimy zakupy?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne