Reklama
Rozwiń
Reklama

Luksusowe marki nie sprzedają sie w Polsce najlepiej

Miejsce zakupu przestaje mieć znaczenie. Coraz więcej Polaków po towary z wyższej półki wybiera się do tanich sieci, a nie do luksusowych salonów.

Publikacja: 20.10.2016 20:18

Luksusowe marki nie sprzedają sie w Polsce najlepiej

Foto: Bloomberg

Ogromne zmiany w zwyczajach zakupowych Polaków postępują. Kanały sprzedaży się przenikają, a konsumenci nie przywiązują już wagi ani do konkretnych sieci, ani sklepów. Nie tylko jeśli chodzi o żywność, ale także towary z wyższej półki.

– Globalnie rynek dóbr luksusowych rośnie, a decyduje o tym demografia. Więcej ludzi staje się bogatych, szczególnie Chińczyków. Jednocześnie na rynku widać trendy, które nazywamy trading-up i trading-down. Konsumenci nie chcą przepłacać za coś, co nie daje poczucia różnicy – mówi Pierre Mercier, starszy partner z Boston Consulting Group.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Reklama
Reklama