Na zakupach promocje są kluczowe

Tylko 3 proc. konsumentów uważa się za odpornych na tego typu sposoby przyciągania ich do sklepów. Magia okazji cenowych nie słabnie.

Aktualizacja: 24.10.2016 21:36 Publikacja: 24.10.2016 20:53

Foto: 123RF

Z promocji korzysta zdecydowana większość konsumentów, a aż 44 proc. aktywnie ich szuka – wynika z badania Mobile Institute dla MyShop.mobi, dostawcy aplikacji mobilnej łączącej sklepy z klientami i umożliwiającej poszukiwanie promocji. Ich skuteczność zmienia się w zależności od branży – w przypadku sprzętu elektronicznego korzystają z nich wszyscy ankietowani, w przypadku sprzętu sportowego prawie 90 proc.

Na konsumentów działają różne promocje: w odzieży najwięcej, bo 35 proc. badanych, reaguje na sezonowe wyprzedaże. W przypadku sprzętu elektronicznego najwięcej wskazań, 37 proc., mają programy lojalnościowe, a przy zakupach spożywczych 35 proc. wskazało obniżki cen.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Handel
Ruszyły protesty przed sklepami Lidla w całej Polsce. Spór o inwestycję na Warmii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?