Sieci walczą z zakazem promocjami

Większość sklepów, które muszą zamknąć się w niedzielę, w inne dni wydłużyła godziny pracy, nawet do północy.

Publikacja: 08.03.2018 20:00

Sieci walczą z zakazem promocjami

Foto: Adobe Stock

Zakaz handlu w niedzielę poza prognozowanym kilkumiliardowym spadkiem przychodów sieci detalicznych spowoduje na rynku ogromne zamieszanie. Co drugi konsument chce w niedzielę nadal kupować, inni chcą zakupy przesunąć na inne dni tygodnia, choć największa grupa wskazuje sobotę – aż 36 proc.

– Jednocześnie spora grupa osób nie zamierza całkowicie rezygnować z niedzielnych zakupów – będą one miały nieco innych charakter i będą dokonywane w małych sklepach. Dlatego ich właściciele mogą liczyć na wyższe obroty – mówi Adam Czarnecki, wiceprezes ARC Rynek i Opinia. – Zyskają też stacje benzynowe – wprawdzie odsetek osób planujących tam przenieść swoje zakupy wynosi tylko 9 proc., jednak w miarę rozwoju oferty sklepów na stacjach, do czego przymierzają się już niektóre sieci, można się spodziewać, że i tu obroty będą wyższe – dodaje.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Handel
Handlowa wojna Kremla z Azerbejdżanem. Od importu owoców po działalność szpiegowską
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Handel
Legendarny producent jeansów nie boi się ceł Trumpa. Levi Strauss ma zapasy na pół roku
Handel
Trump grozi Kanadzie 35-procentowym cłem
Handel
Cła Trumpa blokują import odzieży z Chin do USA. Najniższy poziom od 22 lat
Handel
Donald Trump zapowiada nowe cła. „Dzisiaj zajmujemy się miedzią”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama