Sieci walczą z zakazem promocjami

Większość sklepów, które muszą zamknąć się w niedzielę, w inne dni wydłużyła godziny pracy, nawet do północy.

Publikacja: 08.03.2018 20:00

Sieci walczą z zakazem promocjami

Foto: Adobe Stock

Zakaz handlu w niedzielę poza prognozowanym kilkumiliardowym spadkiem przychodów sieci detalicznych spowoduje na rynku ogromne zamieszanie. Co drugi konsument chce w niedzielę nadal kupować, inni chcą zakupy przesunąć na inne dni tygodnia, choć największa grupa wskazuje sobotę – aż 36 proc.

– Jednocześnie spora grupa osób nie zamierza całkowicie rezygnować z niedzielnych zakupów – będą one miały nieco innych charakter i będą dokonywane w małych sklepach. Dlatego ich właściciele mogą liczyć na wyższe obroty – mówi Adam Czarnecki, wiceprezes ARC Rynek i Opinia. – Zyskają też stacje benzynowe – wprawdzie odsetek osób planujących tam przenieść swoje zakupy wynosi tylko 9 proc., jednak w miarę rozwoju oferty sklepów na stacjach, do czego przymierzają się już niektóre sieci, można się spodziewać, że i tu obroty będą wyższe – dodaje.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Ceny rosną najwolniej w tym roku. Dzięki sieciom handlowym
Handel
Allegro rozszerza program Smart
Handel
Donald Trump obniża cła na towary z Chin o najniższej wartości
Handel
Żabka pokazała wyniki. Akcje tanieją
Handel
Temu wygrywa z Allegro? Niekoniecznie