Sklepy muszą zabiegać o klientów wśród seniorów

Osób w wieku 60+ jest już w Polsce 9 mln. Ich siła nabywcza jest o 24 proc. wyższa od reszty społeczeństwa, co czyni z nich atrakcyjnych klientów.

Aktualizacja: 22.05.2018 21:14 Publikacja: 22.05.2018 21:00

Sklepy muszą zabiegać o klientów wśród seniorów

Foto: Adobe Stock

Seniorzy – jak każda inna grupa wiekowa – są mocno zróżnicowani także pod względem majątkowym. Dlatego nie można wszystkich traktować jako biednych, liczących każdy grosz emerytów. Z raportu firmy Nielsen wynika, że jest wręcz przeciwnie, a dochód rozporządzalny na osobę w gospodarstwach z osobami 60+ wynosi 1828 zł, czyli 24 proc. więcej niż w pozostałych grupach. Z powodu liczebności i możliwości finansowych nie da się ich ignorować, a zwłaszcza handel musi wypracować nieco inne podejście.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Majówka 2025: Czy 1 i 3 maja sklepy będą otwarte? Gdzie zrobimy zakupy?
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Co dręczy polskiego konsumenta? Jeden czynnik jest najsilniejszy od dwóch lat
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne