Reklama

Spożywczy gigant zapowiada, że znów podniesie ceny

Nestle, największa na świecie firma z branży spożywczej i napojów planuje jeszcze mocniej podwyższyć ceny z powodu wzrostu kosztów towarów i transportu.

Aktualizacja: 30.07.2021 12:36 Publikacja: 30.07.2021 11:23

Spożywczy gigant zapowiada, że znów podniesie ceny

Foto: AdobeStock

Nestle to szwajcarskie przedsiębiorstwo spożywcze notowane na giełdzie w Zurychu, które sprzedaje na całym świecie szereg produktów. Spółka obecna jest także w Polsce, gdzie produkuje i sprzedaje produkty żywnościowe pod znanymi markami jak np. m.in. Nescafe, Winiary, Princessa, Kit Kat, Nespresso, Gerber czy Purina. Podczas telekonferencji z dziennikarzami przedstawiciele Nestle poinformowali, że spółka jest zmuszona zareagować na wyższe koszty produkcji podniesieniem cen w drugiej połowie roku.

- Inflacja była praktycznie nieobecna przez wiele lat, a następnie bardzo ostro wzrosła. Uderzyła w nas bezpośrednio – powiedział Mark Schneider, prezes Nestle. Dodał on, że uważa, że inflacja jest przejściowa, ale spółka musi podnieść ceny o około 2 proc., aby zrównoważyć wzrost kosztów o 4 proc. Już w I połowie roku Nestle podniosło ceny o 1,3 proc.

Firma może zabezpieczyć się przed pewnymi wzrostami kosztów, takimi jak drożejąca kawa, ale nie może uniknąć rosnących kosztów takich jak transport, co wywiera presję na marże firmy.

Nestle spodziewa się w tym roku marży zysku na poziomie 17,5 proc., co jest nieznacznym obniżeniem względem wcześniejszych szacunków. Mimo to firma podniosła prognozy wzrostu sprzedaży na 2021 r. do poziomu 5-6 proc. rok do roku.

Unilever, rywal Nestle, poinformował w zeszłym tygodniu, że podnosi ceny na wielu rynkach i w różnych kategoriach produktów w odpowiedzi na wyższe koszty produkcji. Jako przykład podał ceny oleju sojowego, które w ubiegłym kwartale wzrosły o 20 proc. rok do roku, a obecnie są wyższe o 80 proc. rok do roku. Ceny oleju palmowego są o 70 proc. wyższe niż ich długoterminowa średnia.

Reklama
Reklama

- Inflacja wpływa na całe spektrum naszych kosztów od materiałów, przez opakowania, a zwłaszcza po koszty transportu i dystrybucji - powiedział inwestorom Graeme Pitkethly, dyrektor finansowy Unilever.

Handel
Ceny masła zaskoczyły. Czy przed świętami konsumentów czekają jeszcze zmiany?
Handel
Action pokonało Pepco. Nowy lider tanich zakupów
Handel
Parlament Europejski przegłosował rozporządzenie w sprawie Mercosuru
Handel
Chińskie platformy rosną w siłę. Polacy wydają miliardy
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama