Tanie zabawki już były. Producent Barbie zapowiada wzrost cen

Koncern Mattel twierdzi, że będzie musiał podnieść ceny swoich zabawek. I to już na najbliższe święta Bożego Narodzenia.

Aktualizacja: 28.07.2021 15:13 Publikacja: 28.07.2021 13:23

Tanie zabawki już były. Producent Barbie zapowiada wzrost cen

Foto: Bloomberg

Producent zabawek, najbardziej znany z lalek Barbie, ogłosił właśnie, że osiągnął lepsze wyniki sprzedaży niż oczekiwano. Mattel osiągnął sprzedaż na poziomie 1 mld dolarów w drugim kwartale 2021 roku. W drugim kwartale Mattelowi udało się zwiększyć marżę brutto do 47,5 procenta, podnieść zysk EBITDA do 131 mln dolarów (wzrost o 102 mln), oraz zmniejszyć stratę netto do 6 mln dolarów (poprawa o 106 mln).

Jednak poprawiające się wyniki finansowe i marża najwyraźniej nie oddają całego obrazu. Dyrektor generalny Mattel twierdzi bowiem, że firma będzie musiała podnosić ceny już w okresie poprzedzającym najbliższe święta Bożego Narodzenia, czyli przed okresem największych żniw w branży zabawkarskiej. Podobnie jak główny rywal, koncern Hasbro, Mattel twierdzi, że pandemia zakłóciła łańcuchy dostaw, a na wyniki miały znaczący wpływ restrykcje.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Deeskalacja wojny celnej między USA a Chinami. Pekin rozważa ofertę Białego Domu
Handel
Majówka 2025: Czy 1 i 3 maja sklepy będą otwarte? Gdzie zrobimy zakupy?
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne