Reklama

Tanie zabawki już były. Producent Barbie zapowiada wzrost cen

Koncern Mattel twierdzi, że będzie musiał podnieść ceny swoich zabawek. I to już na najbliższe święta Bożego Narodzenia.

Aktualizacja: 28.07.2021 15:13 Publikacja: 28.07.2021 13:23

Tanie zabawki już były. Producent Barbie zapowiada wzrost cen

Foto: Bloomberg

Producent zabawek, najbardziej znany z lalek Barbie, ogłosił właśnie, że osiągnął lepsze wyniki sprzedaży niż oczekiwano. Mattel osiągnął sprzedaż na poziomie 1 mld dolarów w drugim kwartale 2021 roku. W drugim kwartale Mattelowi udało się zwiększyć marżę brutto do 47,5 procenta, podnieść zysk EBITDA do 131 mln dolarów (wzrost o 102 mln), oraz zmniejszyć stratę netto do 6 mln dolarów (poprawa o 106 mln).

Jednak poprawiające się wyniki finansowe i marża najwyraźniej nie oddają całego obrazu. Dyrektor generalny Mattel twierdzi bowiem, że firma będzie musiała podnosić ceny już w okresie poprzedzającym najbliższe święta Bożego Narodzenia, czyli przed okresem największych żniw w branży zabawkarskiej. Podobnie jak główny rywal, koncern Hasbro, Mattel twierdzi, że pandemia zakłóciła łańcuchy dostaw, a na wyniki miały znaczący wpływ restrykcje.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Carrefour może zniknąć z Polski. Ruszyła sprzedaż handlowego giganta
Handel
Allegro zaskakuje wynikami. Poprzeczka idzie w górę
Handel
Rosja i Indie utworzą strefę wolnego handlu. To pomysł Kremla
Handel
Cła Trumpa uderzają w luksus. Swatch podnosi ceny zegarków nawet o 15 procent
Reklama
Reklama