Reklama

Tanie zabawki już były. Producent Barbie zapowiada wzrost cen

Koncern Mattel twierdzi, że będzie musiał podnieść ceny swoich zabawek. I to już na najbliższe święta Bożego Narodzenia.

Aktualizacja: 28.07.2021 15:13 Publikacja: 28.07.2021 13:23

Tanie zabawki już były. Producent Barbie zapowiada wzrost cen

Foto: Bloomberg

Producent zabawek, najbardziej znany z lalek Barbie, ogłosił właśnie, że osiągnął lepsze wyniki sprzedaży niż oczekiwano. Mattel osiągnął sprzedaż na poziomie 1 mld dolarów w drugim kwartale 2021 roku. W drugim kwartale Mattelowi udało się zwiększyć marżę brutto do 47,5 procenta, podnieść zysk EBITDA do 131 mln dolarów (wzrost o 102 mln), oraz zmniejszyć stratę netto do 6 mln dolarów (poprawa o 106 mln).

Jednak poprawiające się wyniki finansowe i marża najwyraźniej nie oddają całego obrazu. Dyrektor generalny Mattel twierdzi bowiem, że firma będzie musiała podnosić ceny już w okresie poprzedzającym najbliższe święta Bożego Narodzenia, czyli przed okresem największych żniw w branży zabawkarskiej. Podobnie jak główny rywal, koncern Hasbro, Mattel twierdzi, że pandemia zakłóciła łańcuchy dostaw, a na wyniki miały znaczący wpływ restrykcje.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Cła Donalda Trumpa: Indie mierzą się z 50-procentowymi taryfami na swoje towary
Handel
Donald Trump grozi nowymi cłami. Branża meblowa na celowniku
Handel
Kanada zlikwiduje wiele ceł na towary z USA. Chce naprawić relacje z Donaldem Trumpem
Handel
VRG upraszcza grupę Lilou i liczy zyski. Z optymizmem patrzy w drugie półrocze
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Handel
Szturm Polaków na produkty używane, ogromny wzrost sprzedaży
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama