Costa Coffee znalazła sposób na wykorzystanie zużytych kubków

Brytyjska sieć kawiarni Costa Coffee przedstawiła nowatorskie rozwiązanie "Clever Cup", które pozwala klientom na płacenie za kawę kubkiem.

Aktualizacja: 05.12.2018 17:04 Publikacja: 05.12.2018 16:45

Costa Coffee znalazła sposób na wykorzystanie zużytych kubków

Foto: Bloomberg

Na razie usługa jest dostępna od listopada tego roku jedynie w kawiarniach w Wielkiej Brytanii. Docelowo jednak Costa chce wprowadzić podobne rozwiązanie we wszystkich swoich placówkach na całym świecie.

"Clever Cup" ma zachęcić klientów do rezygnacji z jednorazowych, tekturowych kubków i kupowania kubków, które można użyć wielokrotnie. Ma to pomóc ograniczyć ilość odpadów.

Według oficjalnych statystyk tylko 1 proc. kawiarnianych kubków jednorazowych podlega recyklingowi. Są one pokryte polietylenowa powłoką, która daje im wodoodporność, ale jednocześnie utrudnia recykling.

"Zbliżeniowy kubek" ma naklejoną na denku silikonową nakładkę z chipem, za pośrednictwem którego dokonuje się płatności. Nakładkę można zdjąć, by umyć kubek.

Costa Coffee współpracuje w tej akcji z bankiem Barclays. Chipy powiązane są z aplikacją bPay, na którą można wpłacić jednorazowo do 15 funtów do kolejnych transakcji w Costa Coffe. Aplikacja musi być powiązana z konkretnym kontem bankowy, które ma przypisaną kartę Visa lub Mastercard.

Na każdą kawę opłaconą specjalnym kubkiem przysługuje w Costa Coffee zniżka 25 pensów.

Kubki wykonano ze starych, zużytych opakowań tekturowych. Jeden funt z każdego kupionego kubka wielorazowego zasili konto fundacji Costa Foundation. Za wielorazowy kubek z chipem trzeba zapłacić 14,99 funtów.

"Zbliżeniowym kubkiem" będzie można też płacić za transport i drobne zakupy – wszędzie tam, gdzie akceptowane są te formy płatnicze do 30 funtów.

Na razie usługa jest dostępna od listopada tego roku jedynie w kawiarniach w Wielkiej Brytanii. Docelowo jednak Costa chce wprowadzić podobne rozwiązanie we wszystkich swoich placówkach na całym świecie.

"Clever Cup" ma zachęcić klientów do rezygnacji z jednorazowych, tekturowych kubków i kupowania kubków, które można użyć wielokrotnie. Ma to pomóc ograniczyć ilość odpadów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Zamożni Amerykanie zaczynają być ostrożni w wydatkach
Handel
Dyrektor Biedronki: Największe wyzwanie dla polskiego handlu? Demografia
Handel
Znany lek na cukrzycę wstrzymany w obrocie. GIF podjął decyzję
Handel
Rosyjski import gwałtownie spada. Putin nie przekonał Chińczyków
Handel
Haribo porozumiało się z Lidlem. Słynne żelki wrócą do sklepów sieci
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?