Wyniki badania Wydatki świąteczne internautów w Polsce, przeprowadzonego przez firmę PayU potwierdzają, że wielu z nich wciąż woli je robić w wielu kanałach dystrybucji. Zdecydowana większość ankietowanych zamierza zaopatrzyć się w produkty potrzebne do zorganizowania świąt oraz prezenty korzystając z oferty zarówno sklepów stacjonarnych, jak i internetowych i przeznaczyć na ten cel do tysiąca złotych.

Jak podaje firma Polacy są coraz bardziej wymagającymi konsumentami i będą szukać produktów do przygotowania Świąt oraz upominków w różnych kanałach sprzedażowych. Głównymi miejscami, w których badani internauci zamierzają zrobić przedświąteczne zakupy są w kolejności najczęściej wymienianych: sklepy stacjonarne (78 proc.), serwis Allegro (64 proc.) oraz sklepy internetowe (24 proc.). 18 proc. wybierze się także na targ lub bazar, a 4 proc. deklaruje, że nie robi samodzielnie takich zakupów.

Grupy produktów najczęściej wskazywane jako te, które internauci zamierzają nabyć, by sprezentować je bliskim, to kosmetyki (58 proc. wskazań), książki, filmy, gry oraz zabawki (po 48 proc.), odzież (47 proc.) i elektronika (44 proc.). Na same prezenty 37 proc. badanych chce wydać między 101 a 300 zł, a 31 proc. od 301 do 500 zł.