InPost – największy prywatny operator pocztowy w Polsce i konkurent Poczty Polskiej – na koniec III kwartału 2014 roku realizował kontrakty na obsługę korespondencji na rzecz 2600 przedsiębiorstw w Polsce, zarówno instytucji publicznych, jak i firm prywatnych – wynika z danych przedstawionych przez spółkę.
Oznacza to wzrost o 20 proc. od początku roku. InPost chwali się też wysoką terminowością doręczeń przesyłek poleconych – sięga 97,5 proc. dla listów.
InPost dysponuje siecią ponad 8,3 tys. punktów obsługi klienta w całej Polsce, z których 76 proc. czynna jest także w soboty, a 8 proc. w niedziele. Codziennie ponad 10 tys. doręczycieli dostarcza pocztę. Rafał Brzoska, prezes InPostu, podkreśla, że usługi spółki docenił świat biznesu i administracja publiczna. – Tylko od czerwca do września tego roku uczestniczyliśmy w 38 przetargach publicznych, z czego wygraliśmy aż w 27 przypadkach. Oznacza to 70-proc. skuteczność w pozyskiwaniu kontraktów i niemal 30 mln zł oszczędności dla naszych klientów – komentuje.
W listopadzie 2014 roku InPost wygrał przetarg na obsługę przesyłek KRUS o wartości 22,71 mln zł. Dwuletnia umowa, która wejdzie w życie od 1 stycznia 2015 roku, obejmuje dostarczanie przesyłek zwykłych, rejestrowanych, ekspresowych oraz za potwierdzeniem odbioru. Łącznie w ciągu dwóch lat InPost zrealizuje dla KRUS około 22,5 mln przesyłek.