To ciekawa inwestycja na rynku FMCG. Po częściowym wykupie dotychczasowych akcjonariuszy Frisco.pl oraz dokapitalizowaniu spółki, Eurocash obejmie około 44 proc. akcji we Frisco.pl. Z kolei fundusz MCI pozostaje akcjonariuszem większościowym. Wartości transakcji nie ujawniono.
Nicolas Jedraszak, prezes Frisco.pl podkreśla, że pozyskanie Eurocashu jako istotnego inwestora jest kamieniem milowym w rozwoju sklepu. Środki pozyskane w ramach tej rundy finansowania mają pozwolić Frisco na zwiększenia skali biznesu, m.in. poprzez efektywne wejście z pełną ofertą do kolejnych dużych miast w Polsce w krótszym terminie niż zakładano do tej pory.
W ostatnich latach Frisco.pl notuje dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Roczne obroty spółki przekraczają 30 mln zł. Biznes nie jest jeszcze rentowny. – Spodziewamy się, że zacznie być rentowny pod koniec 2015 r. – mówi Jedraszak, podkreślają zarazem, że wiele zależy od tego, jak duża będzie skala realizowanych inwestycji.
Warto zauważyć, że Eurocash ma w przyszłości opcję dokupienia dodatkowych udziałów i stania się większościowym akcjonariuszem spółki. Eurocash jest liderem na rynku dystrybucji FMCG. Dynamicznie rozwija się przez przejęcia. Kilka lat temu przejął Tradis od giełdowej Emperii. Z kolei dwa tygodnie temu poinformował o sfinalizowaniu transakcji z Kolporterem. Został mniejszościowym udziałowcem KDWT, dotychczas w 100 proc. kontrolowanym przez Eurocash. Objął 25 proc. + 1 udział w KDWT w zamian za aport w postaci wszystkich udziałów w nowo utworzonej firmie Service FMCG, do której wniósł działalność w zakresie dystrybucji wyrobów tytoniowych oraz artykułów spożywczych, napojów oraz pozostałych artykułów FMCG. Z kolei dziś Eurocash poinformował również o sfinalizowaniu zakupu Inmedio. Nabył od HDS Polska 51 proc. udziałów w spółce prowadzącej sieć sklepów Inmedio, liczącej ponad 410 placówek.