Na zakupy ze smartfonem w ręku

Polacy coraz częściej traktują tradycyjne sklepy jak okna wystawowe – tylko towar oglądają, ale kupują go online.

Publikacja: 10.03.2015 21:00

Z internetem i smartfonem nie rozstajemy się także przy zakupach w sklepach stacjonarnych.

Z internetem i smartfonem nie rozstajemy się także przy zakupach w sklepach stacjonarnych.

Foto: Bloomberg

Grupa osób robiących zakupy w sieci szybko rośnie (dynamika sięga 25 proc. rocznie), ale z internetem i smartfonem nie rozstajemy się także przy zakupach w sklepach stacjonarnych.

Badanie GfK pokazuje, że zanim kupimy coś w realu, najpierw na telefonie porównujemy ceny produktów (27 proc. klientów), wyszukując najatrakcyjniejsze oferty w sieci. Kontaktujemy się też z rodziną i znajomymi w celu konsultacji, czy np. upatrzony przez nas produkt będzie właściwym zakupem. Tak działa aż 53 proc. badanych, co stawia nas pod tym względem w absolutnej światowej czołówce. Równie wielu klientów zachowuje się w ten sposób w Meksyku, Turcji i Chinach.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Handel
Ceny rosną najwolniej w tym roku. Dzięki sieciom handlowym
Handel
Allegro rozszerza program Smart
Handel
Donald Trump obniża cła na towary z Chin o najniższej wartości
Handel
Żabka pokazała wyniki. Akcje tanieją
Handel
Temu wygrywa z Allegro? Niekoniecznie