Walmart: To nie my wysłaliśmy rasistowski e-mail

Gigant handlu detalicznego ma problem, bo ktoś wykorzystał automatyczny system wysyłający e-maile powitalne, by rozesłać ludziom wiadomość zawierającą słowo „czarnuch”.

Aktualizacja: 25.05.2021 14:44 Publikacja: 25.05.2021 14:39

Walmart: To nie my wysłaliśmy rasistowski e-mail

Foto: Bloomberg

We poniedziałek wielu Amerykanów wrzucało na Twittera zrzuty ekranu dowodzące, że otrzymały od Walmartu e-maile z rasistowską obelgą. Wiadomości te zostały wysłane z wykorzystaniem automatycznego systemu powitalnego w serwisie Walmart, natomiast konta użytkowników zostały założone najwyraźniej bez wiedzy osób, których adresy e-mail wykorzystano w tym procesie. Użytkownicy Twittera jasno dawali do zrozumienia, że nie zakładali konta.

Rzeczniczka sieci detalicznej Molly Blakeman oświadczyła w imieniu Walmartu, że fałszywe konta użytkowników zostały stworzone przez kogoś z zewnątrz z „oczywistym zamiarem obrażenia naszych klientów”.

- Byliśmy zszokowani i zbulwersowani, widząc te obraźliwe i niedopuszczalne e-maile. Przyglądamy się teraz naszemu procesowi rejestracji, by upewnić się, że coś takiego się nie powtórzy – powiedziała CNN rzeczniczka.

Koncern nie ujawnił, ilu klientów otrzymało wiadomość, zaczynającą się od „Hi, Nigger” (Witaj Czarnuchu). Osoba lub osoby odpowiedzialne za całą sytuację wykorzystały tu możliwość personalizacji nazwy użytkownika ustalając ją z użyciem słowa, które w USA jest rasistowską obelgą. Reuters poinformował jednak, że Walmart zablokował już możliwość wysyłania wiadomości z takim powitaniem.

Specjaliści od zabezpieczeń nie mają wątpliwości, że znalezienie adresów e-mail ludzi, które można wykorzystać do zakładania fałszywych kont użytkownika, jest łatwe, o czym powinno się pamiętać przy otrzymywaniu e-maili z różnych źródeł. Zastanawiające jest jednak, że Walmart przegapił taką możliwość personalizacji w ustawieniach swojego systemu, dzięki czemu „dowcipniś” mógł wykorzystać lukę i „zmusić” koncern do obrażania klientów.

We poniedziałek wielu Amerykanów wrzucało na Twittera zrzuty ekranu dowodzące, że otrzymały od Walmartu e-maile z rasistowską obelgą. Wiadomości te zostały wysłane z wykorzystaniem automatycznego systemu powitalnego w serwisie Walmart, natomiast konta użytkowników zostały założone najwyraźniej bez wiedzy osób, których adresy e-mail wykorzystano w tym procesie. Użytkownicy Twittera jasno dawali do zrozumienia, że nie zakładali konta.

Rzeczniczka sieci detalicznej Molly Blakeman oświadczyła w imieniu Walmartu, że fałszywe konta użytkowników zostały stworzone przez kogoś z zewnątrz z „oczywistym zamiarem obrażenia naszych klientów”.

Handel
To będą drogie święta. I musimy się do tego przyzwyczaić
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?
Handel
Zalando chce przejąć konkurencyjny sklep internetowy
Handel
Polacy ruszyli na luksusowe zakupy
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Handel
Świat nadal handluje z Rosją. Które firmy są na liście wstydu?