Walmart: To nie my wysłaliśmy rasistowski e-mail

Gigant handlu detalicznego ma problem, bo ktoś wykorzystał automatyczny system wysyłający e-maile powitalne, by rozesłać ludziom wiadomość zawierającą słowo „czarnuch”.

Aktualizacja: 25.05.2021 14:44 Publikacja: 25.05.2021 14:39

Walmart: To nie my wysłaliśmy rasistowski e-mail

Foto: Bloomberg

We poniedziałek wielu Amerykanów wrzucało na Twittera zrzuty ekranu dowodzące, że otrzymały od Walmartu e-maile z rasistowską obelgą. Wiadomości te zostały wysłane z wykorzystaniem automatycznego systemu powitalnego w serwisie Walmart, natomiast konta użytkowników zostały założone najwyraźniej bez wiedzy osób, których adresy e-mail wykorzystano w tym procesie. Użytkownicy Twittera jasno dawali do zrozumienia, że nie zakładali konta.

Rzeczniczka sieci detalicznej Molly Blakeman oświadczyła w imieniu Walmartu, że fałszywe konta użytkowników zostały stworzone przez kogoś z zewnątrz z „oczywistym zamiarem obrażenia naszych klientów”.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Handel
Zamożni Amerykanie zaczynają być ostrożni w wydatkach
Handel
Dyrektor Biedronki: Największe wyzwanie dla polskiego handlu? Demografia
Handel
Znany lek na cukrzycę wstrzymany w obrocie. GIF podjął decyzję
Handel
Rosyjski import gwałtownie spada. Putin nie przekonał Chińczyków
Handel
Haribo porozumiało się z Lidlem. Słynne żelki wrócą do sklepów sieci
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?