Program lojalnościowy Moja Biedronka ma już 5 mln aktywnych kont.

Przy założeniu, że w Polsce jest ok. 13 mln gospodarstw domowych można oszacować, iż z programu Biedronki korzysta prawie 40 proc. rodzin. 5 mln aktywnych kont może oznaczać nawet kilkanaście milionów klientów, którzy mają kartę Moja Biedronka w portfelu. Jest to możliwe dzięki temu, że do każdej głównej karty dołączane były dwie mniejsze, obsługiwane przez ten sam numer konta.

Biedronka z pewnością rozdała sporo więcej zestawów kart niż 5 mln, ale żeby móc z nich korzystać należało zarejestrować na stronie internetowej. Tak duża liczba aktywnych kont oznacza, że firma posiada sporą bazę danych osobowych, w tym numery telefonów. Na szczęście, jak na razie wysyła tylko co kilka dni wiadomości tekstowe z informacją o aktualnych promocjach.

Uzyskanie 5 mln aktywnych kont w pół roku oznacza rejestrowanie się co miesiąc prawie miliona użytkowników. W tym tempie za kilka miesięcy Moja Biedronka będzie największym programem lojalnościowym w Polsce.

Z raportu ARC Rynek i Opinia z sierpnia 2016 wynika, że liczba uczestników programów lojalnościowych systematycznie spada a odsetek osób uczestniczących w programach lojalnościowych wynosi 41 proc. Najpopularniejsze programy to Tesco Clubcar, PAYBACK i Orlen-Vitay, które miały po 23 proc. udziałów „w rynku”. W kolejnym badaniu z pewnością nastąpią znaczące przetasowania.

Program Moja Biedronka od początku napędzały Świeżaki. Dzięki karcie można było szybciej uzbierać punkty wymienialne na maskotki. Zainteresowanie było tak duże, że pluszaków zabrakło, co wywołało mały skandal. Dzięki karcie można też kupić wybrane produkty po niższych cenach a ostatnio Biedronka daje szansę na wygranie rodzinnej wycieczki.

źródło: finanse.wp.pl, wiadomoscihandlowe.pl