Program lojalnościowy Moja Biedronka ma już 5 mln aktywnych kont.
Przy założeniu, że w Polsce jest ok. 13 mln gospodarstw domowych można oszacować, iż z programu Biedronki korzysta prawie 40 proc. rodzin. 5 mln aktywnych kont może oznaczać nawet kilkanaście milionów klientów, którzy mają kartę Moja Biedronka w portfelu. Jest to możliwe dzięki temu, że do każdej głównej karty dołączane były dwie mniejsze, obsługiwane przez ten sam numer konta.
Biedronka z pewnością rozdała sporo więcej zestawów kart niż 5 mln, ale żeby móc z nich korzystać należało zarejestrować na stronie internetowej. Tak duża liczba aktywnych kont oznacza, że firma posiada sporą bazę danych osobowych, w tym numery telefonów. Na szczęście, jak na razie wysyła tylko co kilka dni wiadomości tekstowe z informacją o aktualnych promocjach.
Uzyskanie 5 mln aktywnych kont w pół roku oznacza rejestrowanie się co miesiąc prawie miliona użytkowników. W tym tempie za kilka miesięcy Moja Biedronka będzie największym programem lojalnościowym w Polsce.
Z raportu ARC Rynek i Opinia z sierpnia 2016 wynika, że liczba uczestników programów lojalnościowych systematycznie spada a odsetek osób uczestniczących w programach lojalnościowych wynosi 41 proc. Najpopularniejsze programy to Tesco Clubcar, PAYBACK i Orlen-Vitay, które miały po 23 proc. udziałów „w rynku”. W kolejnym badaniu z pewnością nastąpią znaczące przetasowania.