Reklama

Biedronka pojawiła się na Facebooku i już ma problemy

Media społecznościowe dają klientom nie tylko możliwość chwalenia.

Publikacja: 21.03.2017 15:40

Biedronka pojawiła się na Facebooku i już ma problemy

Foto: Bloomberg

Bez fanfar i nagłaśniania w mediach Biedronka pojawiła się na Facebooku. Należąca do Jeronimo Martins Polska sieć sklepów nie miała dotychczas własnego fanpage'a w tym serwisie społecznościowym. W przeciwieństwie do tego, o zaangażowaniu do kampanii reklamowej środków czystości Małgorzaty Rozenek-Majdan czyli Perfekcyjnej Pani Domu, Biedronka ogłosiła możliwie najgłośniej.

Truizmem jest stwierdzenie, że media społecznościowe znacząco ułatwiają komunikację z konsumentami. Ale komunikacja jest obukierunkowa, o czym natychmiast po wejściu na Facebooka Biedronka się przekonała w związku z kolejną odsłoną promocji Świeżaków. Na facebookowym profilu Biedronki można znaleźć kolorowe posty o Super Zwierzakach, a pod postami żale klientów, którym nie udało się zdobyć maskotek Świeżaków mimo spełnienia warunków i intensywnych poszukiwać po sklepach.

- Fantastyczna akcja. Szkoda tylko że na dwa świeżaki nadal się nie doczekaliśmy mimo podania w sklepie numeru telefonu, kontaktu mailowego z BOK które skierowało nas na infolinię (co już samo w sobie jest absurdem i spychologią) na która z kolei mimo długiego oczekiwania nie sposób się dodzwonić. – narzeka jeden z klientów.

Z lektury komentarzy klientów można wywnioskować, że niektórzy czekają na Świeżaki od świąt. Inni zostali skierowani po odbiór maskotki na drugim końcu Polski. Jeszcze inni klienci po prostu narzekają dla samego narzekania, bo wreszcie mogą. Tak czy inaczej na samym początku swojej facebookowej obecności gigant handlu detalicznego musi zmierzyć się z drobnymi, acz bolesnymi dla jego klientów sprawami. Jak sobie radzi?

Przeglądając odpowiedzi Biedronki na to co zgłaszają jej klienci, można wysnuć wniosek, że nie radzi sobie źle. Trochę może dziwić, że problemy ze Świeżakami ciągną się tak długo, ale z drugiej strony świadczy to o popularności akcji (i karty Moja Biedronka).

Reklama
Reklama

Zapytana o funkcjonowanie profilu na Facebooku Biedronka potwierdza, że już jest na nim obecna i na razie jest to testowa obecność.

Najbliższe tygodnie poświęcimy na dostosowanie częstotliwości i tematyki postów do potrzeb naszych klientów tak, aby optymalnie wykorzystać potencjał Facebooka. Po tym okresie będziemy mogli oddać w pełni funkcjonalny profil w ręce naszych klientów, który w tym serwisie społecznościowym będzie stanowił jedyne rzetelne źródło informacji o naszej sieci – stwierdza Biuro Prasowe Jeronimo Martins Polska.

Równocześnie Biedronka zachęca jednak klientów, by reklamacje składali poprzez infolinię i lub na adres e-mail Biura Obsługi Klienta. Dokładnie tak samo postępuje konkurencja, której podobnie jak Biedronce nie przeszkadza to w próbach rozwiązywania problemów klientów zgłaszanych poprzez fanpage na Facebooku.

Handel
USA zniosły sankcje na nawozy z Białorusi. Co to oznacza dla rynku?
Handel
Pracownicy sieci Kaufland protestują. Odchodzą od kas na dwie godziny
Handel
UOKiK wygrywa w sądzie z Biedronką. Sieć zapłaci potężną karę
Handel
Prada reaguje na krytykę. Limitowana kolekcja Kolhapuri powstanie w Indiach
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Handel
Wielka zmiana dla browarów. Zatrzymają swoje systemy kaucyjne
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama