Reklama
Reklama

Walmart i Aldi zbroją się na wojnę z Lidlem

Amerykańscy konsumenci mogą zacierać ręce. Czeka ich epoka niskich cen.

Aktualizacja: 13.06.2017 15:54 Publikacja: 13.06.2017 15:17

Walmart i Aldi zbroją się na wojnę z Lidlem

Foto: Bloomberg

Dokładnie 15 czerwca Lidl otworzy swoje pierwsze sklepy w USA. W ciągu pierwszego roku swojej działalności sieć planuje otworzyć sto placówek. Od samego początku niemiecki dyskont zamierza walczyć niskimi cenami, nawet o 50 procent niższymi niż u konkurencji. Może to być jednak trudne do osiągnięcia, bo konkurencja nie zasypia gruszek w popiele.

Konkurujący z Lidlem również w Europie Aldi zamierza w najbliższych latach zainwestować w USA kwotę 5 miliardów dolarów, z czego 1,6 mld w samą modernizację istniejących placówek. Docelowo sieć chce mieć 2500 sklepów w USA, co dałoby jej trzecie miejsce po sieciach Walmart i Kroger. Przebudowa ma poprawić doświadczenia amerykańskich konsumentów z marką Aldi, bo wielu z nich odstraszały małe sklepy z ciasnymi alejkami i nieznane im produkty marek własnych sieci. Po przebudowie sklepy mają być bardziej przejrzyste i z szerszymi alejkami, a koncentracja na świeżych produktach lepiej widoczna. Co ciekawe, podobne zmiany można zaobserwować w sklepach Aldi w Polsce.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Handel
Trump wraca z wysokimi cłami dla Europy. Nie zrobił wrażenia na UE
Handel
Kazachstan zablokował rosyjski import. Paraliż ruchu na granicy z Rosją
Handel
Rosyjski sąd znacjonalizował i przekazał państwu aktywa amerykańskiej firmy spożywczej
Handel
Handlowa wojna Kremla z Azerbejdżanem. Od importu owoców po działalność szpiegowską
Handel
Legendarny producent jeansów nie boi się ceł Trumpa. Levi Strauss ma zapasy na pół roku
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama