Reklama

Walmart i Aldi zbroją się na wojnę z Lidlem

Amerykańscy konsumenci mogą zacierać ręce. Czeka ich epoka niskich cen.

Aktualizacja: 13.06.2017 15:54 Publikacja: 13.06.2017 15:17

Walmart i Aldi zbroją się na wojnę z Lidlem

Foto: Bloomberg

Dokładnie 15 czerwca Lidl otworzy swoje pierwsze sklepy w USA. W ciągu pierwszego roku swojej działalności sieć planuje otworzyć sto placówek. Od samego początku niemiecki dyskont zamierza walczyć niskimi cenami, nawet o 50 procent niższymi niż u konkurencji. Może to być jednak trudne do osiągnięcia, bo konkurencja nie zasypia gruszek w popiele.

Konkurujący z Lidlem również w Europie Aldi zamierza w najbliższych latach zainwestować w USA kwotę 5 miliardów dolarów, z czego 1,6 mld w samą modernizację istniejących placówek. Docelowo sieć chce mieć 2500 sklepów w USA, co dałoby jej trzecie miejsce po sieciach Walmart i Kroger. Przebudowa ma poprawić doświadczenia amerykańskich konsumentów z marką Aldi, bo wielu z nich odstraszały małe sklepy z ciasnymi alejkami i nieznane im produkty marek własnych sieci. Po przebudowie sklepy mają być bardziej przejrzyste i z szerszymi alejkami, a koncentracja na świeżych produktach lepiej widoczna. Co ciekawe, podobne zmiany można zaobserwować w sklepach Aldi w Polsce.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Akcyzowa zabawa w kotka i myszkę z fiskusem
Handel
Kurs LPP blisko historycznego szczytu. Sceptyczka podniosła wycenę
Handel
Miliardy na znane marki, czyli ABG buduje masę przed IPO
Handel
Donald Trump wzywa UE do nałożenia 100-proc. ceł na Chiny i Indie
Handel
Założyciel CCC: Już się nie potknę, jestem za blisko biznesu
Reklama
Reklama