Reklama

Polska błyszczy na mapie jubilerów

Do kraju trafia rocznie biżuteria za ponad 1 mld złotych. Polskie sklepy są atrakcyjnym kierunkiem dla zachodnich producentów, właśnie promują się Włosi.

Aktualizacja: 28.06.2017 07:14 Publikacja: 27.06.2017 20:13

W Warszawie rozpoczyna się w środę prezentacja kilkudziesięciu włoskich marek jubilerskich, które chcą dotrzeć do klientów w naszym kraju. Z danych prezentowanych przez Sekcję Promocji Handlu Ambasady Włoch wynika, że w 2016 r. import biżuterii do Polski przekroczył 264 mln euro i wzrósł w ujęciu rocznym o 18,7 proc.

Największy udział mają wyroby z Chin, ale kraj ten systematycznie traci na znaczeniu – obecnie udział Chin to 24 proc., jeszcze w 2012 r. wynosił 32 proc. Drugą pozycję zajmują Włochy, a import z tego kraju ma ok. 16–17 proc. udziału. W 2016 r. jego wartość wzrosła 14,7 proc. do 43,7 mln euro.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
USA wszczynają dochodzenie w sprawie przestrzegania przez Chiny umowy handlowej z 2020 r.
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Handel
Premier Kanady odpowiada Donaldowi Trumpowi. Jest gotowy wznowić rozmowy handlowe
Handel
Trump zerwał rozmowy handlowe z Kanadą. Oburzyła go „oszukańcza reklama”
Handel
Beata Javorcik: Chińskie wyzwanie dla Europy Środkowo-Wschodniej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Handel
Trump grozi Chinom cłami, ale planuje spotkanie z Xi. USA i Chiny wracają do rozmów
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama