Święta bardziej pod choinką niż przy stole

Coraz większą część wydatków Polacy przeznaczają na prezenty. Już ponad połowę.

Aktualizacja: 22.11.2017 05:13 Publikacja: 21.11.2017 20:00

Święta bardziej pod choinką niż przy stole

Foto: Adobe Stock

Komercjalizacja Bożego Narodzenia postępuje. To dzisiaj ulubione święto handlowców, ponieważ konsumenci wydają z tej okazji ponad 20 mld zł. – Czas przed Bożym Narodzeniem i tuż po to najlepszy okres dla handlu. Około jedna czwarta obrotów handlu detalicznego jest realizowana właśnie wtedy – mówi Jolanta Tkaczyk, ekspertka w dziedzinie marketingu i zachowań konsumenckich z Akademii Leona Koźmińskiego. – Związane jest to z tradycją kupowania prezentów i przygotowaniami do świąt, jak również z oczekiwaniem – zaraz po świętach – na duże wyprzedaże. Konsumenci niesieni świątecznym nastrojem mniej kontrolują wydatki i na ten czas przekładają większe zakupy AGD czy elektroniki, licząc na szerszą ofertę, lepsze ceny – dodaje.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Reklama
Handel
Handlowa wojna Kremla z Azerbejdżanem. Od importu owoców po działalność szpiegowską
Handel
Legendarny producent jeansów nie boi się ceł Trumpa. Levi Strauss ma zapasy na pół roku
Handel
Trump grozi Kanadzie 35-procentowym cłem
Handel
Cła Trumpa blokują import odzieży z Chin do USA. Najniższy poziom od 22 lat
Handel
Donald Trump zapowiada nowe cła. „Dzisiaj zajmujemy się miedzią”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama