Święta bardziej pod choinką niż przy stole

Coraz większą część wydatków Polacy przeznaczają na prezenty. Już ponad połowę.

Aktualizacja: 22.11.2017 05:13 Publikacja: 21.11.2017 20:00

Święta bardziej pod choinką niż przy stole

Foto: Adobe Stock

Komercjalizacja Bożego Narodzenia postępuje. To dzisiaj ulubione święto handlowców, ponieważ konsumenci wydają z tej okazji ponad 20 mld zł. – Czas przed Bożym Narodzeniem i tuż po to najlepszy okres dla handlu. Około jedna czwarta obrotów handlu detalicznego jest realizowana właśnie wtedy – mówi Jolanta Tkaczyk, ekspertka w dziedzinie marketingu i zachowań konsumenckich z Akademii Leona Koźmińskiego. – Związane jest to z tradycją kupowania prezentów i przygotowaniami do świąt, jak również z oczekiwaniem – zaraz po świętach – na duże wyprzedaże. Konsumenci niesieni świątecznym nastrojem mniej kontrolują wydatki i na ten czas przekładają większe zakupy AGD czy elektroniki, licząc na szerszą ofertę, lepsze ceny – dodaje.

Pozostało 84% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Handel
Rząd Orbana skarży sieć sklepów. Uważa, że został zniesławiony
Handel
W niedzielę, 28 kwietnia, sklepy otwarte. Okazja do zaopatrzenia się na majówkę
Handel
Kończy się czas wielkich promocji w sklepach. Specjalne oferty w innych kanałach
Handel
Żabka szuka franczyzobiorców na ukraińskich portalach
Handel
Brexit uderza w import żywności. Brytyjczycy narzekają na nowe przepisy