Święta bardziej pod choinką niż przy stole

Coraz większą część wydatków Polacy przeznaczają na prezenty. Już ponad połowę.

Aktualizacja: 22.11.2017 05:13 Publikacja: 21.11.2017 20:00

Święta bardziej pod choinką niż przy stole

Foto: Adobe Stock

Komercjalizacja Bożego Narodzenia postępuje. To dzisiaj ulubione święto handlowców, ponieważ konsumenci wydają z tej okazji ponad 20 mld zł. – Czas przed Bożym Narodzeniem i tuż po to najlepszy okres dla handlu. Około jedna czwarta obrotów handlu detalicznego jest realizowana właśnie wtedy – mówi Jolanta Tkaczyk, ekspertka w dziedzinie marketingu i zachowań konsumenckich z Akademii Leona Koźmińskiego. – Związane jest to z tradycją kupowania prezentów i przygotowaniami do świąt, jak również z oczekiwaniem – zaraz po świętach – na duże wyprzedaże. Konsumenci niesieni świątecznym nastrojem mniej kontrolują wydatki i na ten czas przekładają większe zakupy AGD czy elektroniki, licząc na szerszą ofertę, lepsze ceny – dodaje.

Pozostało 84% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Handel
Ruszyły protesty przed sklepami Lidla w całej Polsce. Spór o inwestycję na Warmii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?