Reklama
Rozwiń
Reklama

Słabe nastroje w polskich domach. Przez pandemię

Połowa Polaków więcej wydaje na żywność, a 44 proc. zauważa wzrost kosztów utrzymania mieszkania. Prawie 60 proc. badanych nie planuje wyjazdów w wakacje.

Aktualizacja: 29.07.2020 08:30 Publikacja: 28.07.2020 21:00

Słabe nastroje w polskich domach. Przez pandemię

Foto: Adobe Stock

Nastroje gospodarstw domowych nie są najlepsze. Choć w lipcu aż 58 proc. z nas deklaruje, że mimo pandemii daje sobie radę finansowo, a 15 proc. twierdzi wręcz, że żyje dostatnio, to niemal co czwarty Polak ma trudności. Jak wynika z najnowszych badań Polskiego Instytutu Ekonomicznego (PIE) i Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR), aż 34 proc. ankietowanych uważa, że w czasie epidemii koronawirusa ich sytuacja materialna się pogorszyła. O nastrojach wiele może mówić fakt, że 58 proc. pytanych uważa za nieprawdopodobne odłożenia jakichkolwiek pieniędzy w ciągu najbliższego kwartału, a taki sam odsetek nie planuje żadnego wyjazdu wakacyjnego. Rosną również obciążenia finansowe związane z podstawowymi potrzebami. Połowa badanych deklaruje wzrost wydatków na żywność, a 44 proc. wskazuje na wzrost kosztów utrzymania mieszkania. Nic dziwnego, że tylko 42 proc. z nas ma w planach wyjazd na wakacje. Co trzeci z respondentów stawia na wyjazd krajowy, za granicę wybiera się tylko 6 proc. – wynika z raportu PFR i PIE.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Gospodarka
Niemcy naciskają na sięgnięcie po pieniądze Rosji. „Aby zakończyć wojnę, nie przedłużyć”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Gospodarka
Prognozy MFW: Polska najszybciej rozwijającą się dużą gospodarką Unii Europejskiej
Gospodarka
Ministrowie podzielili się nadzorem nad 110 spółkami z udziałem Skarbu Państwa
Gospodarka
Ukraiński minister: Powinniście inwestować w nowoczesne uzbrojenie
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Gospodarka
Więcej polskich firm w strategicznych inwestycjach. MAP bierze się za „local content”
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama